Veckans bokbloggsfråga - sociala medier

Carola på barnboksbloggen publicerar varje måndag en fråga om bokbloggande och allt som hör det till. Det här veckan tänkte jag också hänga på! Klicka på bilden nedan för att komma till Barnboksbloggen och för att läsa andra bloggares svar på veckans fråga. 



Finns din blogg med i sociala medier, så som Facebook, instagram eller twitter? Vad använder du de sociala medierna till, att göra reklam för bloggen, skaffa nya läsare eller interagera med läsarna genom diskussioner, tävlingar eller annat? 

Iregnet finns förutom här också på instagram. Instagram är perfekt för spontana små uppdateringar om loppisfynd, läsmys och annat där jag inte har text nog för ett helt blogginlägg. Instagramkontot går nog ändå hand i hand med bloggen så pass mycket att jag ibland kan göra reklam om t.ex. recensioner eller andra speciella inlägg som jag tror mina följare kan vara intresserade av. Och under alla underbara läsalots som jag deltar i uppdaterar jag mest där.

Några exempel:




Kommentarer

  1. Jag har inte skaffat Instagram än, men jag har funderat på att kolla upp hur det funkar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är lite beroendeframkallande när man väl börjar :)

      Radera
  2. Jag kanske borde skaffa Instagram

    SvaraRadera
  3. Jag använder nog Instagram lite på samma sätt tror jag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. instagram är en fin uppfinning, perfekt för oss boktokar :)

      Radera
  4. Instagram tycker jag är toppen, går snabbt och lätt att lägga upp :)

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. jag med, är så glad att jag gjorde en till bloggen också och inte bara den andra ''personliga'' som jag har :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek