Veckans bokbloggsfråga - Min självbiografi



Veckans bokbloggsfråga är:

Den här månadens tema i min utmaning Temaläsning 2016 är Sanna berättelser. Det är förstås ett begrepp som man kan tolka väldigt brett, men biografier och självbiografier är såklart en viktig del. Skulle du vilja skriva en egen självbiografi om något som hänt i ditt liv? Finns det någon person som du gärna skulle vilja läsa en biografi av eller om?

Jag har nog inte något i mitt liv som jag speciellt skulle vilja skriva om. Tack och lov tänker jag då. För ofta är det ju riktiga problem, skador eller trauma som skrivs om och som folk läser. Så jag är lycklig och tacksam att jag inte har nåt sånt i mitt liv. Men jag skulle absolut vilja skriva en självbiografi i Ellen Degeneres-stuk. Ni vet en sån där varje kapitel är en liten rolig historia om t.ex. middagsbjudningar eller flygskräck.

Redan existerande biografier som jag vill läsa är Anne Franks dagbok, Tina Feys Bossypants och Amy Poehlers Yes Please och Nicholas Sparks Three weeks with my brother. Den sistnämnde är jag halvvägs i, läser i den nu som då mellan andra böcker.

Biografier om eller av följande personer skulle jag köpa hem direkt: Chris Colfer, Sophia Bush och alla möjliga släktingar och familjemedlemmar; mamma, pappa, mor- och farföräldrar.


Kommentarer

  1. Anne Franks dagbok är verkligen att rekommendera! En annan biografi som jag läst är Tommy Iommis Iron Man som beskriver hur Black Sabbath gick från "garagespelande" till världsomtalad succé.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa jag har velat läsa den så länge ! Vet inte varför det inte blivit av.

      Radera
  2. Jag brukar inte läsa biografier, tycker det är väldigt sällan som jag är så intresserad av någon person :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig om att det krävs ett rätt så stort intresse när man läser biografier :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek