Söndagssmakbit - visdomsord av Tyrion Lannister


Det är länge sen jag delat med mig av vad jag läser men nu kom jag över ett sånt citat jag bara var tvungen att skriva upp, citatmänniska som jag är. Här kommer alltså en väldigt kort smakbit ur Kampen om järntronen av George R.R. Martin. Sid 56, Tyrion Lannister och Jon Snow möts för första gången och det här säger Tyrion åt Jon vid mötet.

Kom ihåg att skönheten inte alltid sitter på utsidan,
 och att det vackraste utseende kan dölja en djävul. 


Kommentarer

  1. Denna serie har jag tänkt läsa! Dock så avskräcker storleken på böckerna litegrann... Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också lite orolig över sidantalet (och texten är väldigt liten också) men hittills går det bra! :)

      Radera
  2. Det är ett väldigt vettigt citat! Tackar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tyckte jag med ! Tyrion är dessutom efter tv-serien min favoritkaraktär :)

      Radera
  3. Tack för smakbiten - den stämmer ju bra :-)

    SvaraRadera
  4. Han är rolig han, många vitsiga kommentarer :) Tyckte boken var väldigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser fram emot att läsa mer om honom, han är så bra i tvserien ! :) gillar boken mycket hittills.

      Radera
  5. Katt och bok. Det är ju perfekt. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har 7st hemma hos oss så det finns alltid någon som vill vara med :')

      Radera
  6. Jag har första boken men tyvärr oläst än.

    SvaraRadera
  7. Jeg har tenkt å lese denne serien, men så begynte jeg å se på Tv-serien istedenfor. Men jeg har bøkene, til den dagen jeg vil lese dem :-) Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också många böcker i hyllan som väntar på rätt tillfälle ^^ tack detsamma !

      Radera
  8. har inte läst något av den här författren, men känner väl igen namnet. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är det första jag läser av författaren, gillar vad jag läst hittills !

      Radera
  9. Har läst de första fyra böckerna i serien och jag älskar de! Hoppas att få tid och ro att läsa del fem snart!

    SvaraRadera
  10. Har inte tänkt läsa denna innan alla böckerna kommit ut, men jag väntar otåligt på nästa säsong på TV :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar också väldigt mycket till april då den nya säsongen börjar !

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek