Oscars-nominerade filmer jag vill se !

Oscars-nomineringarna släpptes nu i veckan och jag är så taggad ! Älskar Oscars galan och sitter alltid uppe hela natten för att se den live. Tack o lov för kvällsskiften såna gånger. Eftersom detta är en sån glädjenyhet för mig kommer jag idag prata filmer istället för böcker. Men lite boksnack blir det också mitt i det hela också.

Här är 9 filmer av de nominerade som jag är väldigt intresserad av.


The Danish Girl - älskar Eddie Redmayne och är riktigt nyfiken på Alicia Vikander. Sen är handlingen verklighetsbaserad och låter riktigt som min typ av film ! Den handlar alltså (rätta mig om jag har fel) första transgender operationen som gjordes.

Star Wars: The Force Awakens - Har inte sett den ännu eftersom jag var i jobb då min pojkvän såg den på bio. Väntar så att den ska släppas på bluray !

The Hateful Eight - Tarantino är tillbax igen ! Gillade hans senaste film Django mycket så den här väntar jag så på att se, den går på bio nu.

The Revenant - absolut den jag ser fram emot mest av de här ! DiCaprio, Tom Hardy... DiCaprio. Tror också hårt på att den här vinner priset för årets film och hoppas Leonardo DiCaprio äntligen får vinna sin egen Oscar.

Joy - vet inte mycket om den här faktiskt men den har Jennifer Lawrence! Och den har Robert DeNiro och Bradley Cooper. Så absolut ska jag se den.

Inside Out - denna film handlar om känslorna glädje, sorg, ilska m.fl. Sägs vara riktigt rolig och fin. Och eftersom jag älskar Disneyfilmer överlag så ser jag verkligen fram emot den här nya.

Room - baserad på den bästsäljande romanen av  Emma Donoghue. Har länge velat läsa boken då den rekommenderas åt läsare som gillat The Bunker Diary som jag gilllade mycket då jag läste den för några år sen. Men nu ska jag nog se filmen, mycket p.g.a. Brie Larson.

The Martian - läs Star Wars kommentaren. Samma gäller här.


Bridge of Spies - glömde den här i kollaget men den här kommer jag också se i år ! Men måste nog se den ensam är jag rädd för det brukar bara vara jag som är intresserad av såna här typer av filmer. Hoppas på en ny favorit. 

Så många intressanta filmer fyllda med många av mina favoritskådisar. Detta blir nog ett bra filmår ! 

Någon annans (film)nördhjärta som bultar lite fortare såhär i Oscars-tider ? Vilken film intresserar er mest ? Eller inte alls ? 



Kommentarer

  1. Danish Girl har jag längtat att se sedan Eddie berättade att han skulle spela den rollen så det är ett måste och som du säger Disneynörd som man är så måste man ju se Insidan Ut :D

    SvaraRadera
  2. Detta måste väl ändå vara året Leo äntligen vinner en Oscar?! Det är verkligen på tiden att han får vinna en nu, ser verkligen fram emot att se den filmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa det tycker jag också ! Han var otrolig i Django, blev nominerad men vann inte. Och att han inte vann för Jack i Titanic ät ju förvånande ocksä. Hoppas på honom iår :)

      Radera
  3. Kul med någon mer filmnörd! Jag har läst The Martian och sedan sett filmen på bio och den var skitbra!! Verkligen trogen mot boken även om de förenklat filmslutet lite eller hur man ska säga. Riktigt kul att den fick så många nomineringar!! Hoppas verkligen den vinner.
    Joy har jag också sett, visste inte riktigt heller vad den skulle handla om och hade inte så mycket förväntningar när jag såg den på bion, och det var nog bra för jag tyckte den var jättebra! Riktigt bra och jag gillar verkligen J Law som skådis och person! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad kul! Åh jag vill så se Joy, Jennifer Lawrence är verkligen så härlig !

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek