Läser just nu om kungar, skräckvargar och rädslan för vintern

Just nu läser jag Kampen om järntronen av George R.R. Martin. Så spännande att läsa nåt mera utmanande efter allt lättsmält som jag läste under julen. Här kommer 5 snabba frågor om den. 



Hur många kapitel har du läst ur boken? 
7.

Vad var den första meningen i boken? 
"Vi borde vända tillbaka", sa Gared enträget då det började bli mörkt runt omkring dem i skogen.

Vad var den sista meningen du läste i boken? 
När tiden är inne ska jag själv berätta det för honom.

Hur tycker du att boken verkar? 
Den är så spännande och jag saknar den då jag inte läser. Måste nog sjukskriva mig från jobbet snart. Det är ett tag sen jag såg första säsongen så att läsa det här nu känns riktigt intressant och lite nytt ändå.

Vilken händelse är din favorit än så länge?
Lätt. När Jon Snow och Tyrion Lannister träffas för första gången och har sin första konversation. Tyrion är min favorit efter tv-serien och vid det här korta mötet hinner han med många kloka ord.

Frågorna har jag någon gång hittat på Vargnatts bokhylla. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek