Tre favoriter för spänningssökaren, deckarfantasten och snyftaren

Min kärlek till läsningen har jag nog fått från mamma och pappa. De läser mycket båda två och böcker har blivit vårt gemensamma intresse. Därför vill jag för sista gången titta tillbaka på läsåret 2015 och jag har bett mamma och pappa att välja sina tre bästa böcker för det gångna året.


Mamma har plockat fram tre deckarfavoriter som hon läst under 2015 och de tre hon vill tipsa om är Camilla Grebe och Åsa Träffs Någon sorts frid, Gillian Flynns Gone Girl och Mats Ahlstedts Dömd för livet. De två förstnämnda rekommenderas eftersom de är oförutsägbara till skillnad från många deckare och Ahlstedts bok blev en favorit tack vare de bekanta karaktärerna som man fått följa genom serien.


Pappas tre favoriter från i år är Stig Larssons Millennium böcker. Spänningen och tempot gör serien snabbläst trots sidantalet. Serien rekommenderas till alla spänningssökare som inte redan läst den!


Och så till mina egna tre favoriter. För att få ett litet tema valde jag dessa tre som jag absolut rekommenderar alla att läsa som räknar tårar (både glädje och sorg) som bra betyg. De är känslosamma på helt olika sätt och berör säkert varje läsare på ett sätt eller annat. Read, cry, love.

Nu tackar vi läsåret 2015 så att vi på riktigt kan påbörja det nya läsåret 2016. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek