Time to freak out - Harry Potter and the Cursed Child


Det här inlägget skrev jag för ett tag sen där jag pratar om en Harry Potter pjäs som är under planering och som visas i London nästa vår. Det jag läste om den då var att den handlade om Harrys föräldrar och deras möte med Voldemort. Nu vet jag inte alls hur pjäsen är uppbyggd eftersom enligt uppgifterna jag läst idag ska den handla om Harrys son Albus som börjar i Hogwarts. Så är det nu händelser före eller efter Harry Potter serien som ska visas i Londons fina teatrar ?

Härifrån fick jag min senaste information. Och här är en sneak peak på vad Harry Potter fans har att vänta sig.

It was always difficult being Harry Potter and it isn’t much easier now that he is an overworked employee of the Ministry of Magic, a husband and father of three school-age children. While Harry grapples with a past that refuses to stay where it belongs, his youngest son Albus must struggle with the weight of a family legacy he never wanted. As past and present fuse ominously, both father and son learn the uncomfortable truth: sometimes, darkness comes from unexpected places.


Hur som helst är jag mycket intresserad av att höra mer !

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek