Fly undan verkligheten med mig i höst


Jag har väntat på det här sen i somras och äntligen får jag dela med mig av mina planer! De två senaste åren har jag ordnat en höstläsalot med temat verklighetsflykt. Första året deltog 3 andra bloggare och förra hösten var vi ca 20 pers som var med. Läsaloten kommer i år gå ut på samma sak som tidigare; det är ingen tävling vem som läser mest och snabbast utan det är en chans att läsa tillsammans och fylla instagram med bokbilder.

MEN i år kommer det ordnas ett lotteri i samband med läsaloten. Priset kommer vara en goodiebag med bl.a. en underbar Harry Potter-pryl. Alla som deltar i läsaloten kommer kunna vara med i lotteriet som är ett samarbete med Garnknuten.

Mera information kommer nästa vecka men ni kan redan nu anmäla er här i kommentarerna om ni vill vara med. Datumet är alltså 20-27.10. Vill också förtydliga att du absolut inte behöver läsa fantasy om du inte känner för det utan det räcker med att böckerna i fråga är såna som får dig att ta en paus från vardagen.

Välkommen med ! 

Kommentarer

  1. Jag vill vara med! Har visserligen ett kluvet förhållande till läsning och böcker just nu (oklart varför), men hoppas läsaloten kan hjälpa mig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen med ! Hoppas också att den ska ge dig läslusten tillbaka :)

      Radera
  2. Åh jag är helt klart med även om jag nog inte hinner läsa så mycket ����

    SvaraRadera
  3. Jag kommer att jobba mycket just den veckan men jag vill vara med! Älskar fantasy och har ändå tänkt läsa det resten av hösten. :) Jag har ju ingen blogg men jag hoppas att det går bra ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut går det bra att delta även om du inte har någon blogg :) för att delta i lotteriet behöver du dock ett instagramkonto men man behöver ju inte vara med i lotteriet fast man är med i läsaloten :) välkommen med !

      Radera
  4. Jag är med och läser det jag hinner 😊

    SvaraRadera
  5. Kul att läsa ihop tycker jag så jag är gärna med. Men jag har inga höga förväntningar det som blir läst blir läst.
    Sen det du skrev om att läsa det som gör att vi tar en paus från verkligheten, det är ju vilken läsning som helst. Och det gör ju ändå mera att jag kan vara med för jag har sett fler readathoner på booktube som jag skulle vilja vara med på. Om någon undrar vad jag menar kan ni läsa på min blogg finns inlägg någon gång i slutet av september eller början av oktober vad jag ska läsa i oktober.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är med ! Det är ju väldigt individuellt vad som funkar som verklighetsflykt. Jag vill just det också att alla ska få läsa det de vill :) ska kolla upp inlägget du pratar om också.

      Radera
  6. Kul att du ordnar detta i år igen, tack! Jag är gärna med! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så roligt att ha med "stammisar" :D

      Radera
  7. Roligt! Jag är också gärna med :)

    SvaraRadera
  8. Åh vad kul! Är jättegärna med! Har ganska mycket inplanerat den veckan så vet inte riktigt hur mycket tid jag kommer ha, men lite läsning ska jag nog kunna klämma in i alla fall ;)

    SvaraRadera
  9. Jag är med, trots att det krockar lite med den andra Läs-a-loten, men jag kommer vara med om något mer okoncentrerad än vanligt kanske då det överlappar lite grann.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är med, hoppas det inte blir allt för rörigt för dig :)

      Radera
  10. Hej, jag är gärna med :) Kommer skriva om tävlingen på min blogg och även på Instagram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt :D ska hålla utkik efter inlägg! :)

      Radera
  11. Råkar vara mitt i en tentaperiod, men vill ju väldigt gärna vara med i alla fall! Läsalots är så roliga och man behöver ju faktiskt lite paus mellan allt plugg. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa eftersom det inte finns någon press med att läsa flest sidor eller så passar det ju perfekt att delta mellan skoluppgifter och tentor ! :)

      Radera
  12. Hänger på jag också! Härligt med lite verklighetsflykt :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek