#fallintofantasy17 - regler och oregler



Jätteroligt att ni är så många som är med i år, redan ca 20 personer har anmält sig. Och ännu hinner du med om du också har tänkt läsa den kommande veckan. Mer än så krävs inte. Det går att anmäla sig här, på instagram eller på det första inlägget jag skrev.

Idag vill jag officiellt klargöra reglerna och vad man nu kan tänkas behöva veta för att delta. 


När läser vi ? Fall into fantasy 2017 börjar fredagen 20.10 kl 08:00 och pågår t.o.m fredagen 27.10 kl 23:59. Lördagen 28.10 ordnas ett lotteri för alla deltagare. Mer info om det senare. '

Vad läser vi ? Temat för läsaloten är verklighetsflykt. Eftersom det här är väldigt individuellt måste du själv bestämma vad som får dig att fly vardagen. Det behöver alltså inte vara fantasy bara för att läsaloten heter så. Men själv kommer jag nog ha med åtminstone en övernaturlig historia i min TBR.

Hur hittar vi andra deltagare ? På läsalotens första dag kommer jag sätta upp ett inlägg här på bloggen med länkar till alla deltagare. Du behöver varken blogg eller instagram för att delta i läsaloten men till lotteriet kommer du behöva ett instagramkonto. På instagram hittar du också andra deltagare genom hashtaggen #fallintofantasy17

Nåt annat vi behöver göra ? Nej, egentligen inte, men dela gärna med er av era läsplaner och om ni har några andra mål för ert eget läsande. Under veckan får man blogga och instagramma så mycket man själv känner för. Det finns inte så många måsten helt enkelt. Bara njut av läsandet och gemenskapen.

Min TBR kommer komma upp på torsdagen. Ser fram emot att se vad ni har tänkt läsa och också att följa er hela veckan !

Kommentarer

  1. Va roligt att du anordnar i år igen. Jag vill givetvis vara med. Jag ska klura lite på vad jag vill läsa men en del fantasy kommer det säkert att bli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är med ! Ska bli intressant att se vad du tänker läsa :)

      Radera
  2. Jag blev osäker på om jag anmält mig eller inte. Så gör det nu hur som helst! Jag vill vara med :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir osäker själv men bättre en gång för mycket än en gång för lite :D välkommen med !

      Radera
  3. La upp min TBR både på bloggen och på instagram och hoppas på att hinna läsa massor :)

    SvaraRadera
  4. Kul att du tipsade mig om detta! Får väl officiellt skriva här då och säga att jag är med! Får försöka spåna på en TBR till imorn! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar inte göra reklam så men tänkte på dig direkt jag såg lotterivinsten hehe. Kul att ha dig med :D

      Radera
  5. jag ska nog försöka vara med denna vecka allt jag orkar efter jobbet ^^

    SvaraRadera
  6. Det här låter roligt. Jag är så klart med. Kommer med en TBR snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är med ! Ska hålla utkik efter ditt inlägg :D

      Radera
  7. Jag vill jättegärna vara med (lite sent sådär haha). Hoppas att jag kan få upp en TBR på instagram (@loocellosbok) och kanske bloggen imorgon! :)

    SvaraRadera
  8. Åhh vill gärna vara med om det går!�� Ett inlägg kommer upp imorn på sizzensblogg.wordpress.com och sen kommer det en tbr hög upp på mitt instagram konto troligtvis imorn eller i helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut ! Kul, ska hålla ögonen öppna :)

      Radera
  9. Superkul, är i full gång ju :D
    Så förmodligen lite sent och vet inte riktigt vart jag ska placera in min lilla TBR, här är den i varje fall:
    https://lionslibrary.blogspot.com/2017/10/fall-into-fantasy-readathon-tbr.html
    Kom också på att jag behöver inte vara med i lotteriet, jättekul sätt men jag låter gärna andra få större chans att vinna isf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går bra att inte delta i lotteriet, mer info kommer på fredag ifall du ändrar dig :)

      Radera
  10. Vilken rolig utmaning, synd att jag missade :/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek