Inuti en bok sprider bokbloggskärlek

Denna lördag är det Klaras fina bilder och intressanta svar som pryder min blogg. Om ni gillar de ni ser och vill ha mer, klicka på bilden nedan så kommer ni till Klaras blogg Inuti en bok. 


1. Hur kom ditt bloggnamn till ?
Jag satt bara och spånade på någonting med bok, böcker och sedan kom jag på Inuti en bok.

2. Hur länge har du bloggat och varför började du bokblogga ?


3. Hurudant inlägg tycker du är roligast att skriva ? (recensioner, tips, book haul...)
Jag tycker om att göra inlägg där bild och form kombineras med text. Det är roligast när det blir en bra helhet. Jag kanske ändå tycker bäst om att skriva en recension där orden bara faller in naturligt och sedan matcha den med en bild som förmedlar boken och recensionen på ett bra sätt.

4. Hurudana inlägg tycker du är mest intressanta att läsa på andras bloggar ?
Inlägg med fina bilder och någonting intressant att läsa. Det kan vara väldigt olika, men jag gillar inlägg som snabbt fångar mitt intresse med en rapp rubrik eller olika bokomslag.

5. Beskriv din lässmak med 3 ord eller en bild.


6. Idealboken - Hur ser den perfekta boken ut enligt dig ? (längd, genre, handling, slut...)



7. Vilka intressen har du förutom läsandet och bloggandet ?



8. Beskriv i text eller bild din favoritläsplats.


9. Vad läser du just nu ? 
Kalaharis skrivmaskinsskola för män av Alexander McCall Smith

10. Hylla en författare!




11. Hur många böcker läser du i året ?


12. Använder du läsdagbok utanför bloggen?
Ja, jag använder Goodreads, sedan har jag en bok där jag skriver upp alla böcker jag läser samt mina små lappar.

13. Hur många rec.ex. får du i månaden ? Alt. Varför har du valt att inte ta emot rec.ex. ?


14. Nämn en stund i ditt bokbloggande som du minns speciellt bra (tävling, intervju med författare, fin
kommentar, tråkig kommentar, ditt första inlägg, en stund då du funderat att sluta...)


15. Hur mycket tid lägger du på din bokblogg ? (per dag/ vecka eller per inlägg)
Oj! Det är olika. När jag har lagt ut inlägg varje dag har det nog blivit en hel del timmar. När jag väl arbetar med inlägg så lägger jag mycket tid på många av dem.

16. Nämn en negativ sak med bokbloggandet.
Det är väl att det tar tid och att idéerna ibland kan ta slut när man inte har läst något på länge, men oftast är det kul!

17. Vad är det roligaste med att bokblogga ?
Det är när jag blir nöjd med ett inlägg och får respons och kommentarer på det. Att helt enkelt få dela med sig av sina tankar och bilder och känna att det finns andra som vill ta del av det.

18. Har du några framtidsplaner/mål med din blogg ? (nå ett visst antal läsare, vinna priser, tipsa en annan läsare om deras framtida favoritbok..)
Nej, jag har inga speciella mål med min blogg, men jag vill blogga mer regelbundet.

19. Sprid kärleken vidare! Nämn tre bokbloggar du gillar. 
Vad svårt! Det finns så många fina bokbloggar, men här är tre av dem:
The World I Live In
Bookshelf
Bokparadiset 

Kommentarer

  1. Roligt att du gillar Sanderson. Jag har Sista riket oläst här hemma och nu är jag väldigt sugen på att börja på den! :)

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag verkligen att du borde göra! Den är jättebra! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek