The Maze Runner



1. Allt du behöver veta - Thomas nya liv är fyllt av frågor, läskiga kräk, spurter, nya vänner, minnesluckor, pussel och telepati.

2. Flum - Hade visserligen sett filmen innan jag läste den här men boken var väldigt spännande ändå. Absolut älskar telepati-delen som helt förståeligt inte är med i filmen. Måste nog ändå säga att jag tyckte om ''lösningen'' bättre i filmen, Bokens lösning kändes nästan lite för magisk och overklig. MEN karaktärerna är underbara ! Så mycket bättre än i filmen. Älskar Minho ! Och sen även Newt och Chuck såklart. Alla så bra på sitt eget sätt.

3. Ord att minnas - Sure made me feel better - don't feel bad about crying. Ever.

4. Tankar boken väckte hos mig - Jag gillade både The Hunger Games och The Maze Runner väldigt mycket. Varför läser jag då inte mera inom samma genre ? Det finns ju så mycket, bl.a. Divergent, Legend och svenska Cirkeln som alla är olästa. Såna här böcker går väldigt snabbt att läsa för mig och visst njuter jag av spänningen. Varför har jag då så svårt att börja med nya serier?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek