It was a dark and stormy night...


När jag var liten älskade jag Snobben-serien som visades på tv. Karaktärerna var så härliga och allt var så mysigt hopplöst. Eller i och för sig när jag var liten tyckte jag väl att serien var underhållande och färgglad men efter ett tag blev den mer än det.



De senaste veckorna har den här boksamlingen varit det enda jag kunnat tänka på i bokväg. Totalt finns det enligt min räkning 25 böcker eftersom varje bok innehåller två år av serierna om Charlie Brown och gänget. Charles M. Shulz skrev serien från 1950 till 2000 då han dog endast en dag före sista seriestrippen skulle publiceras.


SÅ snygga och det skulle vara så intressant att läsa serierna från första rutan till den allra sista Shulz skrev. Oj så det kliar i fingrarna, Efter jul kommer jag absolut köpa hem första boken om inte tomten är en flitig bloggläsare.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek