The Scorch Trials



1. Allt du behöver veta - Våra kära gladers får nya problem i form av olidlig värme, oväder, mörker, ljus, nya bekantskaper, trust issues och en hel massa cranks.

2. Flum - Den här gången läste jag boken innan jag såg filmen. Och som vanligt var ju boken bättre. Som jag sa i min recension om The Maze Runner älskar jag karaktärerna. Och här kommer också Brenda till som jag verkligen gillar ! Tycker den här andra delen i serien var väldigt spännande och det hände något hela tiden vilket gjorde den mycket snabbläst. Även för en snigelläsare. Gillade mest Thomas och Brendas tid tillsammans och deras relation. Jamenar festen de blev tvingade till ! Så många känslor.

3. Ord att minnas - The soft thrum of the rain grew louder until Thomas had no more doubt - he could really hear it. It was a soothing sound, despite everything, and he finally fell asleep. 

4. Tankar boken väckte hos mig - I början av boken får alla gladers en sorts tatuering i nacken med olika benämningar på. T.ex. finns det the leader, the glue och the betrayer. De här följer med mig hela historiens gång, andra mer och andra mindre men jag har en känsla av att jag fokuserade lite för mycket på dem medan jag läste. Tänkte för mycket helt enkelt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek