Treat Yo Self Challenge 2018

Gott nytt år allihopa! När jag tittade runt på instagram såg jag att många av er har haft ett ganska tungt år 2017, vilket är jättetråkigt. Jag önskar att vi alla ska få ha ett år fyllt med lyckliga stunder, långa kramar och bra böcker. Sköt om er !

Med det sagt vill jag påbörja läsåret 2018 med årets Treat Yo Self Challenge. I år igen tänker jag ge mig själv några utmaningar som jag hoppas ska göra läsningen roligare. Det ska inte få kännas att jag måste klara punkterna eller att punkterna väljer böcker åt mig. De är till för att peppa mig till varierande och bra läsning.



2018 ska jag unna mig att:


  • Läsa en e-bok
  • Lyssna på en ljudbok
  • Läsa en bok med en kvinnlig huvudperson
  • Avsluta en serie
  • Läsa en klassiker
  • Läsa ett seriealbum
  • Läsa en fackbok
  • Läsa en läskig bok
  • Läsa en bok av en för mig ny författare
  • Läsa en bok av en favoritförfattare (Sally Green, Dan Brown, Fredrik Backman eller Patrick Ness t.ex.)
Jag har i år också satt ett Goodreadsmål som den här gången fick bli på 30 böcker. Så då är de här punkterna en tredjedel av böckerna jag hoppas hinna läsa i år. Vilket låter lagom. Jag är så förväntansfull över det nya året och hoppas att jag lyckas läsa bättre böcker än under fjolåret, då jag läste många besvikelser. Vågar jag kanske hoppas på en fullpoängare? Fingers crossed. 

Kommentarer

  1. Håller tummarna för att du får många fullpoängare i år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ! Det känns som en bra början med Cirkeln :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek