Äntligen ska jag läsa To Kill A Mockingbird

(Eller mockingjay som jag alltid tror att det heter. Hunger Games har hjärntvättat mig.)

Nelly ordnar än en gång en read along och den här gången läser hon Dödssynden av Harper Lee. Har velat läsa den så länge så jag kommer delta för att äntligen få den läst. Det blir inte av annars känner jag. Ska bli riktigt intressant, minns inte när jag senast läste en riktig klassiker.

Kommer skriva om boken i tre omgångar enligt följande schema.

Kapitel 1-9 lördagen den 13.1
Kapitel 10-18 lördagen den 20.1
Kapitel 19-31 lördagen den 27.1



Någon som har läst boken och vad tyckte ni isåfall ?

Kommentarer

  1. Den här boken är så otroligt bra.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ser så mycket fram emot den nu när jag hör att den är omtyckt ! :D

      Radera
  3. Svar
    1. Jaa, det är så fint att vi som bokbloggare kan peppa varandra att läsa vissa böcker :)

      Radera
  4. jag tyckte faktiskt också väldigt mycket om den. Ett av mina favoritcitat om läsning och böcker kommer därifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul! Ska hålla utkik efter det, tror nämligen jag minns vilket det var :D

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek