The Land of Stories - The Wishing Spell


Allt du behöver veta: 

Första delen i serien The Land of Stories skriven av den underbara Chris Colfer handlar om att vara vilsen och att vilja hitta sin plats i världen, magi, prinsessor, vargar, troll, älvor, häxor och en hel massa skog.

Flum: 

Vilken otroligt fin bok det här var ! Colfer har verkligen fantiserat fram intressanta framtider åt sagofigurerna som jag känner så bra och jag blir inte besviken på nån av dem. Det jag gillar allra bäst är humorn. Conners härligt sarkastiska humor träffar mitt i prick varje gång ! Men är det något en 10årig pojke skulle säga åt sin syster ? t.ex. då syskonen simmar i iskallt vatten och han säger ''Woo! It's so cold, I think we may be twin sisters now'') Men det är ju så roligt ändå ! Det är enda negativa jag har att säga om den här fantastiska historien. Jag absolut ÄLSKAR att Colfer överraskade mig totalt på ett par punkter ! Längtar redan efter mer.

Ord att minnas: 

"I've never met a person I didn't learn something from!" Grandma said. "Even the most monotonous people will surprise you. Remember that."

Tankar som boken väckte hos mig: 

Enda orsaken till att boken inte blev en solklar 5a är nog att den inte väckte några djupare tankar hos mig. Men om vi ser förbi det så gick jag igenom hela boken och trodde stenhårt på min teori om hur saker och ting låg till! När slutet kom visade det sig att jag hade rätt om vissa delar men totalt fel om andra. Så roligt att få fundera och söka ledtrådar under läsningen. 

En MYCKET stark 4:a. 



Kommentarer

  1. Gillade den också otroligt mycket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var verkligen bra, ska nog snart plocka fram andra boken :)

      Radera
  2. Vad fin recension och jag blir nyfiken på att läsa boken! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad roligt att höra att du gillade den ! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek