I väntan på bokbeställning nr 3 för i år

Mitt nyårslöfte för i år var att inte få ångest direkt jag beställer hem ett gäng böcker. Kan inte säga att jag håller det till 100% men lite bättre har jag blivit. Att jag dessutom läst 3 av de 7 böckerna jag hittills beställt i år och håller just nu på med min 4:e, får mig att tro att jag verkligen lyckats köpa vettiga böcker hittills. Loppisfynd och köp från bokhandlar pratar vi inte om..

Här är alltså beställningen jag lag in i helgen i ett svagt ögonblick då pojkvännen redan hade somnat. jag kände att eftersom jag haft de här böckerna i kundvagnen i flera veckor nu, kunde jag vara säker på att jag ville ha dem.


A Room of Rain -  en samling historier om främlingar som hamnar mitt i olika dåliga situationer som t.ex. en brand, skottlossning och en som hittar en död man i sjön. Låter riktigt intressant men såklart var det namnet och omslaget som lockade mig från första början.
Rain: A Natural and and Cultural History - Från regnet som fyllde jordens hav till stormarna som en följd av klimatförändringarna. Varför man dansar regndans, regndroppens egentliga form och att använda doften efter en regnskur till att göra parfym. 100% jag. 
The Complete Novels of Jane Austen - Har ju skrivit om den här samlingen tidigare och nu var jag tvungen att köpa den. Har redan planerat att ha Jane Austen tema på 3på3 i höst. 
izombie vol.1 - som jag nämnt tidigare så älskar jag tv-serien och fastän originalet ska vara SÅ olikt vill jag absolut ändå läsa det. 

Kommentarer

  1. Den där Jane Austen samlingen är verkligen fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kan knappt vänta tills jag får se den på riktigt :)

      Radera
  2. Först och främst måste jag bara säga att jag blev så himla glad när jag såg att du beställt hem Rain: A Natural and Cultural History. Det kändes så himla DU (älskar att du älskar regn, eller gillar) och äkta på något sätt. Ja, jag vet inte varför, men på något sätt gjorde det mig...glad? I'm weird, I know ;)
    Jane Austen-boxen är hur fin som helst! iZombie verkar riktigt bra, börjar bli mer och mer sugen. Du får vara min försökskanin, så jag väntar och ser vad du tycker, haha ;p

    Sv: Hejsan! :) Jo, det har jag lagt märke till. Tycker för övrigt att det är en rolig idé och jag älskar att läsa inläggen ;) Åh, men vad roligt! Det kan jag absolut inte tacka nej till. Superskoj! :D

    Kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh så roligt att höra att mitt ''regn-intresse'' gläder andra också ^^ har verkligen mycket höga förväntningar på boken ! och jo, jag kommer absolut dela med mig av mina åsikter om izombie sen då jag läst den ! :)

      vad kul att du vill vara med ! jag mailar dig genast med frågorna och ett förslag på publiceringsdatum :D kram på dig också !

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen