Min bokhistoria


Allting började nog med Funtasies månatliga bokpaket. då (som 10-14 åring) läste jag mycket äventyrsböcker och Kitty-böckerna var nog favoriterna. 

idag läser jag mest romantiska draman eller ''problemböcker''. har en stor plats i hjärtat för böcker som t.ex. Pojken som kallades Det. Känns fel att säga det men älskar verkligen böcker som får mig att bli så arg att jag bokstavligen slänger dem i väggen ett par gånger. böcker som får mig att känna helt enkelt. 

men favoritgenren är sci-fi. min idealbok en där karaktärerna har superkrafter (viktigt!), världen de lever i är en förvrängning av nåt slag av den vi lever i och där finns en häftig skurk eller komplicerat problem. 

jag är en bookaholic. köper alltså mer än jag läser. frossar i böcker på loppisar och är jag på shopping med vännerna kommer jag ofta hem med fler böcker än klädesplagg. det finns väl värre saker att frossa i. 

jag är inte alls en average bookworm, långt ifrån ! jag läser ca 10 böcker i året ! älskar alltså att läsa men jag är s u p er l å n g s a m. de bästa böckerna har jag läst på 5 dagar och det är ovanligt snabbt för mig ! många går på en vecka men de flesta tar nog där kring 3,4 veckor. 

några av mina favoritböcker kommer här. 


The bunker diary - köpte boken i Thailand som spontanköp och den var otroligt bra ! Det är en bok som fler borde läsa ! Du glömmer den aldrig, jag lovar.
Tfios - vad kan jag säga som jag redan inte sagt ? en perfekt bok på alla sätt. den får dig att skratta tills du gråter och jaa, så gråter du.
Änglar och demoner - väljer faktist den här över DaVinci koden. är det att svära i kyrkan ? och hjälp, vilken smart karl. han får till och med mig att känna mig smart efter att jag läst en bok av honom.
Safe haven - Älskar Nicholas Sparks; kungen av romantiska draman. Safe Haven är möjligtvis min favorit av Sparks böcker. den är så annorlunda och så mycket mera spännande än de andra jag läst. och hjälp vad jag grät.
Mockingjay - sista delen av Hunger games trilogin. kanske fortsätter jag svära i kyrkan men tycker nog faktist att sista boken är bäst av de tre i trilogin. älskade första boken också men nej, Mockingjay slår nog den endå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek