E-böcker VS riktiga böcker

har länge velat köpa en kindle eller annan e-läsare men det har bara inte blivit av. idag är jag glad att jag inte har satt 100++ euro på en sån. Som jag sagt tidigare är jag tvungen att läsa första 4400 boken som e-bok eftersom den inte finns i printad form alls. läste 40 sidor igår och kom fram till följande saker angående e-böcker.

- jag blir mycket snabbare trött i ögonen av att sitta framför en skärm och läsa än när jag läser en bok, hence, kan ja inte sträckläsa länge.
- om man läser på telefon eller vanlig platta tar batteriet snabbt slut vilket leder till att man måste ha telefonen/plattan i laddning medans man läser.
- enligt vad jag har sett är e-böcker dyrare än t.ex pocketarna.
+ det är lätt att läsa i mörkret eftersom skärmen lyser upp texten. man behöver inga läslampor som dinglar i bokpärmen.
+ jag har Dito-appen på telefonen också vilket betyder att jag kan läsa var och när som helst om jag bara får nån minut över. telefonen är ju alltid med.



så visst ser jag både bra och dåliga sidor men jag har nog ändå bestämt mig för att inte skaffa en kindle eftersom jag njuter 100 gånger mera av att läsa en printad bok. because of reasons..

1. en pocketbok får man vrida och vända hur som helst om man känner för det.
2. cover-bilden är ju en av orsakerna till att jag köper en viss bok så visst vill jag kunna se den alltid när jag tar fram boken.
3. en ny fin bok luktar så gott.
4. får som sagt inte sjukt i ögonen av att läsa längre stunder
5. absolut ÄLSKAR att få hem en ny bokbeställning med posten/köpa nya böcker från bokhandeln/fynda spontanköp på loppisar.
5. mina olästa och färdiglästa böcker ska synas i fina rader i en bokhylla. inte finnas som en lista i telefonen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek