#8 En bok jag äger fler än ett exemplar av

Ännu en Nicholas Sparks bok ska vi nog tynga in minsann. A Walk to Remember är faktiskt den enda boken jag har två av i hyllan. Den är orsaken till att jag blev Sparks-frälst från första början. såg filmen, älskade (älskar) den, bestämde mig för att läsa boken, då på svenska och blev lite kluven. boken är riktigt bra och filmen är super men de är så olika i handlingen så man knappt märker att de e samma historia. Nå hur som helst köpte jag den engelska utgåvan vid nåt tillfälle och tänkte att jag måste ge den en chans. Engelska är ju originalspråket så kanske den ger mer liknande känsla som filmen än vad den svenska gav. Det återstår att se.


Kommentarer

  1. Jag har av någon anledning två av Lev Grossmans Magikerna hemma, en bok jag inte ens är särskilt förtjust i. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant, men nu har du ju i alla fall en bok du kan ta med dig på bokbytardagar och byta till dig nåt roligt :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek