Nördig eller passionerad ?

För bara 1,5 år sen skulle jag aldrig ha skrivit en bokblogg, aldrig ha läst andra bokbloggar och aldrig varit tvungen att lägga mig själv på köpstopp.

Har verkligen blivit en nörd. Men det ser jag absolut som en bra sak ! Att vara nörd betyder för mig att man är riktigt intresserad och passionerad av någonting. I mitt fall böcker. Det kan också handla om spel, sport, film, kläder, musik, något man samlar på t.ex. frimärken, porslin, krimskrams eller riktigt vad som helst.

Alla har vi nåt. Dina barn eller ditt jobb. Att resa eller träna. Något som du gärna pratar om men inser att alla inte är intresserade av. Det är viktigt. Man kan inte tvinga på sin passion på någon, men såna gånger finns det säkerligen många som delar ens passion också. Jag älskar att höra på då någon berättar om deras passioner, vare sig jag delar deras passion eller inte. Jag får en känsla av att jag lyssnar på personens mest ärliga åsikter då.

Jag är supernördig när det kommer till böcker och Disney ! skulle kunna prata om Disney hur länge som helst.

Vad är din allra nördigaste passion ? Skulle vara otroligt roligt att höra.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek