Att läsa om att skriva

Spontanköpte nyaste numret av tidningen Skriva idag. Hade aldrig sett tidningen förut och eftersom skrivandet aldrig varit min grej överraskade jag mig själv när jag köpte den.

Har under dagen läst ett par artiklar och gillat det jag läst. Har inga planer på att skriva nåt eget men är smått fascinerad av författare och hur de tänker. Skulle gärna vilja följa hela processen då t.ex. Dan Brown gör research, funderar och skriver från början ända tills boken är färdig. Varifrån kommer alla idéer ? Var börjar man ? Hur mycket skrivs och sedan tas bort ? Hur trött är man på historien när den väl är klar ? 

Därför köpte jag tidningen. Gamla nummer finns dessutom att köpas på Adlibris.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek