Tankeregn - Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe



En kille som inte kan simma och en som kan. Där börjar en fin vänskap mellan Ari och Dante. De är väldigt olika varandra, har olika intressen och uppväxt men någonstans hittar de plats för varandra i sina liv. 

  • Jag ville älska den här boken så mycket. Har aldrig hört ett dåligt ord om den så hade verkligen sparat den till bästa möjliga tillfälle. Och det gav jag den men ändå blev det bara en helt okej läsupplevelse. Det tar allt för länge innan jag gillar Ari, han är bara en sån person jag inte gillar. Såna som klagar över allt och aldrig tar emot de små ljusglimtarna som finns rakt framför ögonen på dem. 
  • Dante däremot är sådär härligt konstig och jag älskar hans familj. Överlag gillar jag faktiskt föräldrarna allra mest i den här boken. Både Aris och Dantes. De är så himla fina och roliga. 
  • Historien i sig var lite väl långsam för min smak. Hur många sjukhusbesök kan man få in i en liten bok egentligen. Nej, det skulle bra ha räckt med ett tycker jag. 
  • När boken väl är slut älskar jag den. Men jag älskar gärna en bok hela igenom, eller iallafall under en längre tid av läsningen. Så även om de sista fyra kapitlen är nåt av det finaste jag läst så blev boken i sin helhet inte någon fullträff för mig. Synd för jag hade hoppats så mycket på den. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek