Under 2016 lovar jag att läsa...

Jag har gjort många taggar i december men då jag såg den här var jag absolut tvungen att göra den också ! så roligt med bokliga nyårslöften. här är vad jag hade för löften för 2015. Också här har jag listat 5 böcker som jag ville läsa under 2015. Av dem läste jag endast 2. 

Nyårstaggen är gjord av Bokentusiasten . 

1. En klassiker jag lovar att läsa - Denna fina utgåva av Dr. Jekyll and Mr. Hyde har stått flera år i hyllan nu och eftersom den är så himla kort känner jag att jag verkligen kan lova att jag läser den i år ! 



2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta - Maze Runner serien ! Har den sista delen kvar och så prequeln. 



3. En bokserie jag lovar att påbörja - Köpte de tre första delarna av Amulett-serien på bokmässan och har fortfarande inte börjat. Så jag LOVAR att påbörja den ! 



4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av - The rest of us just live here av Patrick Ness vill jag verkligen läsa ! 



5. En bok jag lovar att läsa om - Eftersom jag läser 20 böcker i året läser jag aldrig om några som jag redan läst. Vill ju läsa så mycket ! 

6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska - Fackböcker jag läst kan jag nog räkna på en hand och i år ska jag absolut läsa den här. 



7. Ett seriealbum jag lovar att läsa - Också den här har stått länge i hyllan utan att bli läst. Det ska det bli ändring på. 



8. En novell jag lovar att läsa - Har ingen jag har siktat in mig på faktiskt. 

9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa - Wonder handlar om mobbning, att tillhöra någonstans och framför allt vänskap. SÅ viktigt ! Jag lovar att läsa Shingaling som är en av Wonder historierna. 



10. En länge ägd oläst bok jag lovar att läsa - Nåt av John Green. Har haft alla hans böcker i hyllan sen dagen efter jag läste ut TFIOS och ännu inte läst någon annan än just den. Är nog mest sugen på Paper Towns just nu. 



11. En debut jag lovar att läsa - en väldigt gammal debut av världens roligaste människa ! 



12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans - missförstå mig rätt här nu. Har för nåt år sen köpt denna fina box med Narniaböckerna. Började med första boken men märkte att den inte passade för mig just då. Jag älskar historien om Narnia från när jag var yngre och ska absolut ge den en andra chans i år ! 



Jag blev inte själv taggad och kommer inte heller tagga någon men hoppas att många vill göra den ändå ! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen