Nybörjarens poddfavoriter

Under helgen fick jag ett sånt enormt sug efter att lyssna på poddar och några timmar senare hade jag hittat ett tiotal olika som intresserade mig. Min man stod för många tips men också Anna på Sagan om sagorna har gett mig många toppenbra tips bl.a här. Efter att ha lyssnat igenom många var det de här som imponerade på mig mest.


Ted & Kaj - två fantastiskt roliga finlandssvenskar som pratar om precis allt möjligt. Så otroligt roligt. 


Generation Why - En podd där de pratar och analyserar mord och andra hemskheter. Mycket intressant ! 

Bladen brinner - Lisa och Johanna pratat barn- och ungdomsböcker. Gillar också att avsnitten är lite kortare och inte över en timme långa som de flesta andra jag lyssnar på.




En förbannad podd - Favoriten just nu ! Två härliga kvinnor som får mitt lässug att nå taket !  Även om jag inte har läst nåt hittills som de pratat om så är podden fortfarande så intressant och bra. 


Fördomspodden - Ett annorlunda sätt att intervjua kändisar. Stundtals riktigt rolig.


Knapphandlarens hämnd - 1999 sprängde en bomb i mitt lilla Jakobstad och nu har en reporter sökt upp allt hon kunnat om bombdådet. Umder 4 delar får man höra vad som ledde till bombmannens utbrott. Lyssna på den ! Det är skruvat.


P3 Dokumentär - En podd om olika händelser som rån, mord och olyckor. Välproducerat, himla intressant och lättlyssnat ! 


Stuff you should know - Hur funkar personlighetstest, poesi eller åksjuka? Och de har ett kattavsnitt ! Har inte lyssnat på just det men det kan ju bara vara awesome. 


Har ni några favoritpoddar som jag borde lyssna på ? 

Kommentarer

  1. Oh tack för tipset om Generation Why! Den ska jag testa :). Jag har sträcklyssnat på första säsongen av Serial, den var jättebra! Även Already Gone och Someone Knows Something är riktigt bra om man gillar poddar om true crime. Annars lyssnar jag mycket på Creepypodden och The No Sleep Podcast :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så många fina tips, tusen tack ! Jag har lyssnat på tre avsnitt av creepypodden men klarar inte av det då jag är helt ensam på kvällarna i hotellet där jag jobbar. Tror fortfarande att the black eyed children ska dyka upp..

      Radera
  2. ooooh knapphandlarens hämnd var såå bra! Hade dock varit intressant att höra vad någon som inte har rötter i jakobstad tycker om den.
    Annars ett mycket bra urval av poddar! En som inte finns på din lista som jag lyssnar på och gillar är p3 historia.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa visst var den ! Joo de sku jag o vila hör :D de e många som ha tipsa mig om p3historia nu de senaste dagarna så måst nog ta o hör på ett avsnitt o se va ja tycker :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek