Fictional bucket list

Vi som läser får ju uppleva mycket genom böckerna. Men visst finns det några saker man skulle vilja uppleva på riktigt också ?


Innan jag dör vill jag 

1. Äta en festmåltid vid Hogwarts. Och fira jul där. Oh my.
2. Uppleva vintern och snön för första gången med mumintrollen.
3. Knäcka koder tillsammans med Robert Langdon. Helst i Rom.
4. Äta choklad med Levi för allra första gången.
5. Spendera varje dag med Oskar i jakt på låset dit hans fars nyckel hör.
6. Resa till The Land of Stories och få en make over av Snövit, Prins Charming och de andra. Risken finns ju att jag aldrig vill komma hem igen.
7. Festa med Charlie och co. Lära mig living room routine till ljudet av den här såklart.

Tv-serie bonus:
8. Ha ett bar-talk med Dean Winchester. Och köra Impalan. Men han skulle nog inte låta mig köra.

Vilka fiktiva händelser skulle du vilja uppleva på riktigt ? Dofter att känna, människor att krama, äventyr att ta del av ? 

Kommentarer

  1. Ja vilken rolig lista! Du vet att du kan äta julmiddag/frukost och Halloween på studio touren i England va? :)
    Måste fundera men gör en egen lista senare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va ? Det måste jag kolla upp, skulle ju vara otroligt häftigt !! Kul om du gör en egen lista :D

      Radera
  2. Jag hänger gärna med dig på punkt nummer 1! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa vi får planera in en liten tågresa !

      Radera
  3. Du kan nog räkna med en gruppresa till Hogwarts där...

    Kul idé, kanske snor den till nästa vecka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det verkar så. Skulle ordna en vilken dag som helst ! Kul, sno på bara :D

      Radera
  4. Jag hänger gärna med och firar jul med dig på Hogwarts!
    Och snölyktebygge med mumintrollen vore inte helt fel. :)
    I övrigt skulle jag gärna flyga på en drake, till exempel Saphira från Eragon. Och kanske titta in i Sagan om ringens värld, efter att Sauron är besegrad. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hör av mig när jag bokar resan ! Jaa Gimli skulle jag nog vilja byta några ord med :D

      Radera
  5. Åh, så fin lista! Vill också göra - men du har nog ärligt fått med de bästa. Vill SÅ mycket fira jul på Hogwarts och dansa living room routine med Sam och Patrick.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du skulle säkert komma på flera punkter, skulle vara roligt att läsa :D Jaa vi kan vara danspartners !

      Radera
  6. Jag vill också fira jul på Hogwarts! Och få krypa igenom garderoben och komma ut på andra sidan och se lampan i skogen i Narnia <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sparar en plats åt dig också i resesällskapet ! Så tar vi en sväng via Narnia också :)

      Radera
    2. Jag vill också följa med till Narnia!!! Hur kunde jag glömma det? Frågade till och med på Ikea en gång om de hade garderober som ledde till Narnia... :)

      Radera
    3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek