Best of 2018

Precis som förra året tänker jag sammanfatta årets läsning i ett enda inlägg. Jag har haft ett riktigt bra bokår med många nya favoriter och överraskningar. Mitt goodreadsmål på 30 böcker klarade jag också redan under hösten och det slutgiltiga antalet blev 38. Än en gång har jag ökat på antalet lästa böcker under ett år, vilket är jättekul. Även om det inte borde spela någon roll. 

Hur som helst, här är sammanfattningen över bokåret 2018.


Årets mest minnesvärda bok: A monster calls (för att den kom så nära in på min verklighet, vilket jag inte alls var beredd på)
Årets bästa: A monster calls 
Årets sämsta: Lumberjanes vol 1 (och The Ocean at the End of the Lane)
Årets mest känslosamma: Pax #10 Draugen
Årets finaste omslag: And the Ocean Was Our Sky
Årets överraskning: To Kill a Mockingbird (gillade den så mycket mer än jag trodde jag skulle göra och handlingen var väldigt annorlunda från vad jag tänkt)
Årets besvikelse: The Ocean att the End of the Lane

2018 läste jag:
3 e-böcker
7 ljudböcker
7 seriealbum
22 engelska böcker
16 svenska böcker

Hoppas ni har läst många fantastiska böcker i år och att 2019 kommer med ännu fler magiska läsupplevelser. För ibland behöver man just det för att orka med vardagen och allt som händer i världen. Jag blir så ledsen att läsa om er som slåss mot sjukdomar, ensamhet, hjärtesorg och annat skit. Jag hoppas att 2019 blir ert år! Sköt om er!

Kommentarer

  1. Läs gärna min bok Familjen, som kom ut 10 januari på Lind&Co. Det är den första delen i en serie om kriminalaren Erik Ljung i värmländska Sunne. Ljudboken kommer ut 21 januari med Reine Brynolfsson som uppläsare. Hoppas du vill läsa!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek