Fall into fantasy 2018


För fjärde året i rad ordnar jag en läsalot för att välkomna hösten. Några av er har varit med sen första året vilket är jättekul. Då var vi bara 4 personer och sen dess har läsaloten vuxit och ifjol var det nästan 30 personer som deltog.

Reglerna är samma som tidigare år men jag tänkte ändå gå igenom dem för er som inte minns eller för eventuella nya deltagare.

När läser vi ? Fall into fantasy 2018 börjar måndagen 1.10 kl 00:00 och pågår t.o.m söndagen 7.10 kl 23:59. 

Vad läser vi ? Temat för läsaloten är verklighetsflykt. Eftersom det här är väldigt individuellt måste du själv bestämma vad som får dig att fly vardagen. Det behöver alltså inte vara fantasy bara för att läsaloten heter så. 

Hur hittar vi andra deltagare ? På läsalotens första dag kommer jag sätta upp ett inlägg här på bloggen där jag listar alla deltagare. Du behöver varken blogg eller instagram för att delta i läsaloten. På instagram hittar du också andra deltagare genom hashtaggen #fallintofantasy18

Nåt annat vi behöver göra ? Nej, egentligen inte, men dela gärna med er av era läsplaner och om ni har några andra mål för ert eget läsande. Under veckan får man blogga och instagramma så mycket man själv känner för. Det finns inte så många måsten helt enkelt. Bara njut av läsandet och gemenskapen. I år blir det inga priser så det är inget måste att räkna sidantal eller liknande. 

Anmälan sker i kommentarerna till det här inlägget. Hoppas vi får en fin början på bokhösten! 

Kommentarer

  1. Jag har visserligen hamnat i en lässvacka, men jag vill ändå vara med! En så fin tradition! Läsalot kanske är precis vad lässvackan behöver. :)

    SvaraRadera
  2. Jag är gärna med men praktikserar sista veckan på ett äldreboende så vi får se hur mycket som blir läst... inlägg kommer upp under helgen på min insta emmali1994 på vad jag tänkte läsa under veckan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen med, hoppas du får lite tid för läsning iallafall :)

      Radera
  3. Jag vill som tidigare år gärna vara med. Jag fick med det i mitt inlägg om Oktobers läsning fast jag höll på att missa den, dock har jag ändå inte angett specifikt vad jag kommer att läsa det kanske kommer i helgen annars kommer jag säkert dela lite under veckan.

    https://mittbokintresse.blogspot.com/2018/09/mina-lasplaner-for-oktober.html

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Jättekul att du är med igen! Trevlig helg :)

      Radera
  5. Hamnat i lässvacka, men är med ändå lite low key.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt. Men kul att du ändå är med. Jag tänkte själv köra med ljudböcker och seriealbum vilket brukar funka mot lässvacka :)

      Radera
  6. Jag är gärna med också :) Låter väldigt mysigt!

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Yay! Ska bli intressant att se vad du har tänkt läsa :)

      Radera
  8. Jag hänger också på så kanske jag får lite mer läst än på sistone!

    SvaraRadera
  9. Jag är gärna med! Hinner inte läsa jättemycket pga en liten bebis som vill ha uppmärksamhet <3 men kul att vara med i alla fall! Är med på instagram, heter bokbabblaren där också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen med! Hoppas du får tid för lite bokmys iallafall :)

      Radera
  10. Jag är gärna med genom instagram där jag heter my_many_booklives :)

    SvaraRadera
  11. Jag hänger på jag med! :D Får snabbt fixa en tbr :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Ska bli roligt att se vad du har tänkt läsa :D

      Radera
    2. Nu finns min tbr upp på bloggen :)
      https://bokugglor.blogspot.com/2018/10/fall-into-fantasy-2018-tbr.html

      Radera
  12. Åh jag vill oxå vara med. Spännande med egen tolkning!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen med! Jaa, det är alltid så kul att se vad folk läser för att fly verkligheten :D

      Radera
  13. Jag är också med!!
    Har varken en blogg eller bookstagram, men använder mig av Goodreads: https://www.goodreads.com/user/show/16374439-lily

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går bra att delta via goodreads :)

      Radera
  14. Hinner jag ännu med? Isåfall har jag blogg på varldarnajagleveri.blogspot.com och Instagram: varldarnajagleveri

    SvaraRadera
  15. Jag är med! �� Vet inte om jag hinner läsa så mycket, men tänker i alla fall den här veckan försöka fokusera på att läsa när jag hinner. Ska sätta upp en tbr på instagram senare idag @lenaee

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek