Maddes bokblogg sprider bokbloggskärlek


Så var det lördag igen och dags för att lära känna en ny härlig bokbloggare ! Den här veckan får vi läsa Maddes bokbloggshistoria och om ni vill läsa mer om och av henne, kommer ni till hennes blogg genom att klicka på bilden här nedan. Trevlig lördag och trevlig läsning åt er alla !


1. Hur kom ditt bloggnamn till ?
Jag funderade ganska länge vad jag ville kalla min blogg och hade en del bra förslag som visade sig vara upptagna så fick tänka ut något annat.
Eftersom jag kallas Madde och det är en bokblogg så blev det till slut Maddes Bokblogg. Så här i efterhand tycker jag att det känns lite tråkigt och platt men nu vill jag samtidigt inte byta.

2. Hur länge har du bloggat och varför började du bokblogga ?
Jag började bokblogga i april 2013 så snart fyller bloggen tre år!!
Läste en del bokbloggar och tyckte det verkade kul och på den vägen är det.
Från början så var det väl mest tänkt som en läsdagbok för min egen del men efter ett tag så började jag få lite läsare och det är jättekul att veta att andra tycker det är kul att läsa min blogg också!

3. Hurudant inlägg tycker du är roligast att skriva ?
Recensioner kan vara roliga att skriva i bland särskilt när man vet precis vad man vill säga om boken. Vissa böcker är svårare att recensera och då är det inte lika kul.
Inlägg med nya böcker tycker jag också är kul att göra, bara önskar jag haft en bättre kamera för i bland blir inte bilderna på alla fina nya böcker så bra med min mobilkamera.

4. Hurudana inlägg tycker du är mest intressanta att läsa på andras bloggar ?
Jag gillar book hauls och boktips bäst :)

5. Beskriv din lässmak med 3 ord eller en bild
Spänning, mysterium och kärlek.

6. Idealboken - Hur ser den perfekta boken ut enligt dig ? 
En riktigt tjock mysteriebok med massa twister och oväntat slut.

7. Vilka intressen har du förutom läsandet och bloggandet ?
Oj, finns det något annat än det?
Jag gillar att vara tillsammans med familjen, gå på stan och shoppa, spela spel och vara ute med hunden.

8. Beskriv i text eller bild din favoritläsplats
Min  favorit plats att läsa är nog i sängen med massor av kuddar och en gosig filt.

9. Vad läser du just nu ? 
Just nu läser jag Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson.
Det är en omläsning och jag bestämde mig i höstas att läsa om hela Millennium serien innan jag läste den fjärde delen Det som inte dödar oss.
Luftslottet som sprängdes är den tredje boken och det har tagit sin lilla tid men jag hoppas att bli klar med den nu i februari.

10. Använder du läsdagbok utanför bloggen?
Nej det gör jag inte,  tycker det räcker gott och väl med bloggen.

11. Brukar du delta i läsalots som ordnas av andra bokbloggare/booktubers? 
Nä  jag brukar inte delta i Läsalots faktiskt.
Har varit med några gånger men upplever det lite stressigt. Dessutom så fungerar inte min vardag så att jag kan läsa extra mycket bara för att det är läsalot utan jag får läsa när jag har tid helt enkelt.
Däremot  tycker jag det är jättekul att följa andras läsalot och uppdateringar under tiden.

12. Hur hittar du nya bloggar att läsa och följa ? 
Bokbloggar.nu är ett bra ställe att hitta nya bloggar att läsa.

13. Använder du Bloglovin eller liknande för att hålla koll på favoritbloggarna ?
Absolut, hade inte klarat mig utan det :)

14. Har du fått någon trevlig vänskap bland bokbloggarna ? hur gick det till ?
Jag anser alla bokbloggare som mina vänner men det finns ett par stycken man pratar lite extra med.
Har inte träffat någon på riktigt men vem vet vad som händer i framtiden.

15. Nämn en stund i ditt bokbloggande som du minns speciellt bra.
Alla fina kommentarer minns man lite extra och första recensionsexemplaret var ju lite speciellt.
Har nog aldrig fått en tråkig kommentar på bloggen och det är jag väldigt tacksam för.

16. Nämn en negativ sak med bokbloggandet.
I bland känns det lite stressigt och det tar mycket tid. Då känner jag i bland att jag vill läsa och inte blogga  när jag väl har tid över men den känslan brukar försvinna för när jag väl satt mig och börjat skriva något så är det roligt.

17. Vad är det roligaste med att bokblogga ?
Kommentarer från läsare helt klart. Särskilt glad blir jag när folk bli intresserad av att läsa de böcker jag tipsar om!

18. Ett blogginlägg du läst som varit extra intressant, fint, roligt eller som bara lämnat i minnet. 
Kommer inte på något speciellt nu men jag gillar book hauls och speciellt filmade.

19. Har du några framtidsplaner/mål med din blogg ? 
Nä jag har inga direkta framtidsplaner utan jag kör på som nu och så länge jag tycker att det är roligt.
Visst hade det varit kul att vinna ett pris men det kan väl få  vara en dröm men inget mål.

20. Sprid kärleken vidare! Nämn tre bokbloggar du gillar. 
Svåraste frågan hittills :) Finns så många bokbloggar jag gillar!
Zellys bokhylla är en blogg jag följt ganska länge och vi har ganska lika boksmak så där får jag många tips.
Johannas deckarhörna är en annan blogg som jag tycker är jättefin och intressant.
Vargnatts bokhylla gillar jag också. Kanske inte alltid samma boksmak men hon skriver bra recensioner tycker jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek