CissiGrip sprider bokbloggskärlek

Än en gång ska vi få lära känna en av de många fina bokbloggarna som finns. Den här veckan är det Cissi som får berätta historien om sig själv, sin blogg och sina favoritbloggare. Klicka på bilden nedan för att läsa mera om och av Cissi. 



1. Hur kom ditt bloggnamn till ?
Hade ingen bra idé till något bra bloggnamn så det fick bli
mitt namn bara.

2. Hur länge har du bloggat och varför började du bokblogga ?
Jag har bokbloggat i 4 år men bloggat med andra intressen i 8 år.

3. Hurudant inlägg tycker du är roligast att skriva ? 
Jag gillar bäst recensioner, känns bra för min egen del att kunna avsluta
boken man har läst ordentligt. Men även tips, book haul är roligt det
har jag börjat med på senare år.

4. Hurudana inlägg tycker du är mest intressanta att läsa på andras bloggar ?
Recensioner, bookhauls och allmänt om böcker.

5. Beskriv din lässmak med 3 ord eller en bild.
Deckare, debutromaner, romance.

6. Idealboken - Hur ser den perfekta boken ut enligt dig ? 
Lite över 200 sidor, feel-good, lättläst, spännande från början till slut.

7. Vilka intressen har du förutom läsandet och bloggandet ?
Jag älskar att måla och lyssnar mycket på musik också.

8. Beskriv i text eller bild din favoritläsplats.
Älskar att sitta uppkrupen i divanhörnet i soffan vid läslampa och boken i högsta hugg.



9. Vad läser du just nu ? 
Snövit ska dö av Nele Neuhaus, en fysisk bok och i Ebok läser jag Rosengädda nästa av Emma Hamberg.

10. Använder du läsdagbok utanför bloggen?
Bara goodreads.

11. Brukar du delta i läsalots som ordnas av andra bokbloggare/booktubers? 
Japp. Det tycker jag är skitkul att pressa sitt läsande till max! Så roligt!

12. Hur hittar du nya bloggar att läsa och följa ? 
Klickar mig vidare från den ena bloggen till den andra!

13. Använder du Bloglovin eller liknande för att hålla koll på favoritbloggarna ? 
Japp!

14. Har du fått någon trevlig vänskap bland bokbloggarna ? hur gick det till ?
Ja absolut. Har en kär vän och vi diskuterar bokrea, vad vi läser och så vidare. Hon jobbar på akademibokhandeln och skickar alltid bokreakatalogen till mig privat när de får den på jobbet.

15. Nämn en stund i ditt bokbloggande som du minns speciellt bra. 
Hade en årstävling i höstas där jag samarbetade med hela 8 författare som skulle skicka sina böcker till den som vann. Mycket trevligt.

16. Nämn en negativ sak med bokbloggandet.
Lite tidskrävande och så tappar jag sugen när jag är sjuk och inte mår bra.

17. Vad är det roligaste med att bokblogga ?
Gemenskapen och att alla andra är så trevliga mot varandra trots olika läs smak.

18. Ett blogginlägg du läst som varit extra intressant, fint, roligt eller som bara lämnat i minnet. 
Ojoj, nä det vet jag inte om jag kan komma på nåt speciellt.

19. Har du några framtidsplaner/mål med din blogg ? (nå ett visst antal läsare, börja videoblogga, vinna priser, tipsa en annan läsare om deras framtida favoritbok..)
Jag vill ha fler besökare.

20. Sprid kärleken vidare! Nämn tre bokbloggar du gillar. 
http://nellonsbokblogg.blogspot.se/
http://romeoandjuliet.blogg.se/
http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentarer

  1. Åh vad kul att se!
    Ska göra inlägget på min blogg nu!
    Kram Cissi

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek