Juliasnerdrom sprider bokbloggskärlek


Mera kärlek åt bokbloggarna är tillbaka ! Hurra ! Och i år har jag många nya frågor som ännu mer berör bloggandet, hur vi hittar nya bloggar att följa osv. Först ut i Bokbloggskärlek 2.0 är Julia. 



1. Hur kom ditt bloggnamn till ?
Jag ville ha ett namn som inte bara innehöll något med böcker, utan min tanke var att det även skulle bli en bok/tv-serie blogg och då kom jag på Juliasnerdrom. Typ mitt nördiga ställe :-)

2. Hur länge har du bloggat och varför började du bokblogga ?
På Juliasnerdrom har jag bloggat sedan 2012....Men innan så hade jag en annan blogg som jag kanske började med 2010? Jag läste Bokhoras blogg och tänkte Gud va kul och blogga om böcker! Så då skapade jag en blogg. Totalt har jag haft 3 bokbloggar.

3. Hurudant inlägg tycker du är roligast att skriva ? 
Hmm. Alltså recensioner är ju ganska tråkiga att skriva, men nödvändiga hehe. Jag tycker nog mest om att skriva sådana inlägg som innehåller några tips! Kan vara alltifrån boktips till filmtips.

4. Hurudana inlägg tycker du är mest intressanta att läsa på andras bloggar ?
Jag tycker mest om Bookhauls :-)

5. Beskriv din lässmak med 3 ord eller en bild.
Blandad, kärlek, rolig.


6. Idealboken - Hur ser den perfekta boken ut enligt dig ? 
Oj va svårt!! Den ska sluta lyckligt iaf, längden är va 250-300 sidor. Gärna en ungdomsbok, utspelas i High school eller liknande miljö, innehåller kärlek, drama, och om det går även spänning av något slag. Typ Black Ice av Becca Fitzpatrick.


7. Vilka intressen har du förutom läsandet och bloggandet ?
Jag tycker om att gå på loppisar, fotografera, laga mat, pyssla i hemmet, vara i skogen, åka på roliga utflykter, spela fotboll, sy, baka, odla.

8. Beskriv i text eller bild din favoritläsplats.
Får nog svara sängen, eller i soffan. Mjukt och skönt ska det vara.

9. Vad läser du just nu ? 
Just nu kämpar jag på med den andra boken i Outlander-serien. Är nog inne i en liten lässvacka just nu. Eller okej, jag maratontittar på The secret life of a american teenager så har ej tid att läsa.

10. Använder du läsdagbok utanför bloggen?
Japp! Har en skrivbok där jag skriver upp datum, författare och titel.

11. Brukar du delta i läsalots som ordnas av andra bokbloggare/booktubers? 
Nja, beror på! Som nu i höstas/vintras var jag med i 2 stycken läs-a-lots. Det var första gången jag medverkade i något sådant. Vet inte riktigt vad jag tyckte om det!

12. Hur hittar du nya bloggar att läsa och följa ? 
Genom att läsa kommentarer på de bloggar jag följer. Då brukar jag ofta klicka mig in.

13. Använder du Bloglovin eller liknande för att hålla koll på favoritbloggarna ? 
Ja gud ja! Förstår inte hur någon kan överleva utan Bloglovin??

14. Har du fått någon trevlig vänskap bland bokbloggarna ? hur gick det till ?
Hm! Ingen som jag kommer på sådär direkt :-(

15. Nämn en stund i ditt bokbloggande som du minns speciellt bra.
en stor grej för mig var när jag fick vara med i vår tidning här där jag bor! En helsida dessutom.

16. Nämn en negativ sak med bokbloggandet.
Ibland har jag så mycket att skriva om så jag blir så stressad och det slutar med att jag inte skriver några inlägg alls!

17. Vad är det roligaste med att bokblogga? 
ALLT!! <3

18. Ett blogginlägg du läst som varit extra intressant, fint, roligt eller som bara lämnat i minnet. 
Oj! Läser så många bra inlägg att jag inte kan välja. Men sparar alltid fina och bra inlägg i Bloglovin.

19. Har du några framtidsplaner/mål med din blogg ? (nå ett visst antal läsare, börja videoblogga, vinna priser, tipsa en annan läsare om deras framtida favoritbok..)
Nej, tror inte det. Jag vet bara att jag förmodligen komma bokblogga livet ut <3

20. Sprid kärleken vidare! Nämn tre bokbloggar du gillar. 

Beasbokhylla, Bookshelf, och Bokskadad när det väl dyker upp nya inlägg att läsa :-)

Kommentarer

  1. Haha, är nog också inne i något av en lässvacka just nu (eller egentligen kollar jag på Reign ochans har inte tid för läsning ;D) och ja, fattar ej hur någon kan klara sig utan Bloglovin'?!?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen