Svenskt författarsamtal i min lilla hemstad

Jag har alltid saknat författarsamtal där jag bor. I min hemstad Jakobstad (ungefär i linje med Umeå) har vi varje år stora svenska artister, komiker och andra underhållare men av någon orsak är författarna få. 

Därför blev jag jätteglad när min kollega nämnde att Sandra Beijer kommer hit i februari. Visst, jag har inte läst nåt av henne och inte följt hennes blogg så noga men det är absolut ett steg i rätt riktning! Så jag kommer absolut gå och lyssna på samtalet som österbottniska författaren och bloggaren Ellen Strömberg håller i. Dessutom kommer de prata om bloggande också så där har jag ju erfarenhet. Hoppas lokalen fylls så att vi kan locka fler författare till lilla Jakobstad. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen