Mina #läsalotsommar17 tankar

Förra veckans läsalot gick inte alls som den skulle för min del. Jag har bara en sak att skylla på och det är Ice, vår splitternya kattunge. Och det är ju ett rätt så fint sätt att bli distraherad på om du frågar mig. Typ det bästa.

Hur som helst läste jag ut Release och sen började jakten på nästa bok. Läste några sidor i Roald Dahls böcker som jag hade med i läsplanerna men nej, jag gillade dem inte. Bad timing kanske. Sen provade jag på Alice's Adventures in Wonderland vilken jag heller inte gillade så mycket. Sen följde 3 dagar då jag inte läste en enda sida. Och allt för sent kom jag ihåg att jag har Aristotle and Dante i en låda hemma. Så den läser jag just nu men läsaloten tog slut.

Tack till Nelly som ordnade en av årets höjdpunkter! Det har varit roligt att följa alla deltagare på instagram och många har läst imponerande mängder böcker ! Jag är mer än gärna med nästa gång ocksä.

Mina sidor slutade på ynka 356st. Bättre lycka nästa gång !


Kommentarer

  1. Ibland kommer annat i vägen för läsandet och inte ska man läsa när det komit en ny kattunge till familjen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han blev nog prioriterad under veckan :)

      Radera
  2. Så söt! Och vilket fint och passande namn. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade bestämt namnet redan före vi hittat katten så att det dessutom passade hans fina vita färg var rätt lyckat :D

      Radera
  3. Åh bästa anledning till att vara distraherad, en kattunge! Om man nyss fått hem ett djur gör det inte något att läsningen blir lidande, tycker jag. Han är ju jättesöt och verkar riktigt go!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är underbart! Måste bara lära honom att när boken är framme aå pausar vi med buset :)

      Radera
  4. Åh, kattungar är bästa distraktionen! De kan verkligen lära en om vikten av att vila och bara göra inget. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa ! Katten är mitt spirit animal :')

      Radera
  5. Åh så söt! Vill se fler bilder! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. På min instagram kan det dyka upp lite bilder ibland men ska se om jag skulle sätta upp någon här också :) på insta heter jag iregnet om du vill gå och kika :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek