Läser just nu om autism och charmen med internet

Jason är en 12 årig autistisk pojke som går i vanlig skola och känner sig väldigt malplacerad där. Han har dock upptäckt att han älskar att skriva historier som han publicerar på ett forum där andra kan läsa vad han skriver utan att de behöver se honom. Han ''träffar'' en flicka på forumet och allt han kan tänka på under skoldagarna är att få komma hem och se om hon har kommenterat något på hans skrifter eller om hon skrivit någon historia själv. 

Jättesöt bok hittills, har väl läst 1/3 ungefär. Men för mig känns det lite som en mindre känslosam variant av Wonder (som jag älskade!) men jag hoppas att jag snart kommer mer in i boken. 



Höjden av lathet; att inte orka ta en egen bild av boken. Jag lånade en härifrån.

Kommentarer

  1. Låter som en väldigt bra bok, ska bli kul att se vad du tycker när du är färdig med den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen annorlunda och intressant. kommer absolut recension sen :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek