A Room of Rain



1. Allt du behöver veta - Novellsamling om tragiska händelser, samhället, vänskap, regn, eld och zombies.

2. Flum - Alla novellerna i den här samlingen följde samma tema, nämligen personer som av misstag hamnar mitt i problem som inte direkt har något med dem att göra men i slutändan blir personliga. Tempot var väldigt långsamt och vissa noveller lämnade inte alls i minnet. Men så är det väl med novellsamlingar, det går från en sida till en annan. Och så gör det även här. För det fanns 3 st noveller som jag gillade riktigt mycket ! En handlade om ett rum av regn, ett om bromance och en om ett klassrum som börjar brinna och alla som börjar hoppa från fönstren.

3. Ord att minnas - If nobody had ever heard of such a thing , it wasn't going to happen again anytime soon. And if it did, a tiny rain like that, and it fell somewhere else, that would ruin it. 

4. Tankar boken väckte hos mig - Det fanns mycket tänkvärt här men tyvärr bara sådant som stannar för stunden. Det långsamma tempot förstörde många fina tankar.


Kommentarer

  1. Svar: Det skulle vara jättekul att få gästblogga hos dig tack så mycket! Mejla frågorna till bokintresse[at]gmail.com (byt ut [at] mot @) så ser jag till att svara på dem så snabbt som möjligt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt ! Jag mailar dig i början av nästa vecka då jag är hemma igen :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen