Vilken är den bästa läsplattan ?

Har länge velat ha en e-book reader men har aldrig kommit för mig att köpa en. Är så osäker på om jag verkligen skulle använda den. Läste ju en bok på vanlig platta för nån månad sen och älskade att jag kunde läsa i mörkret när pojkvännen spelade spel eller sov. Skulle nog aldrig byta ut läsplattan helt mot fysiska böcker men ändå är jag nyfiken på dem. 

SÅ OM jag skulle köpa/önska mig en läsplatta, vilken vill jag då ha ? Vad har du ? Vilken ska jag absolut inte köpa ? 

Hjälp uppskattas.

*      *      *      *      *      *      *      *      *

Uppdatering 21.10.2015: 
Köpte en Kindle Paperwhite och är SÅ nöjd ! Har haft den ett år nu och ångrar inte den jag valde för en sekund heller. Kindlen är lätt in handen och skön för ögonen. Rekommenderar den varmt ! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen