Best of 2021

Kan inte påstå att 2021 var nåt nytt favoritbokår för mig precis. Jag har haft rätt så bra läsflyt och läst några riktigt bra böcker men ändå känns det lite mjeh. Jag har haft lite svårt med att veta vad jag gillar att läsa just nu. Tidigare år har det varit väldigt tydligt för mig att jag t.ex. har tyckt om fantasy eller YA contemporary men nu har jag svårt att hitta fullpoängare i mina ''vanliga'' genrer. Många ok och bra böcker men inga nya favoriter. 2022 vill jag ha livets läsupplevelse! No pressure 2022. 

Här kommer i alla fall en liten lista jag brukar köra med varje år för att sammanfatta året som gått.



Årets mest minnesvärda bok: My Sister, the Serial Killer (så annorlunda från nåt jag nånsin har läst så kommer absolut minnas den länge! Dessutom riktigt bra och rolig)

Årets bästa: The House in the Cerulean Sea (saknar fortfarande karaktärerna <3)

Årets sämsta: Calling My Name

Årets mest känslosamma: Swimming Lessons: Poems (hög igenkänning)

Årets finaste omslag: Swimming Lessons: Poems

Årets överraskning: Punching the Air (hade inga som helst förväntningar på den här men jag gillade den väldigt mycket!)

Årets besvikelse: Divergent (har alltid trott att jag skulle älska den här men nej, den var bara okej)


2021 läste jag:

13 ljudböcker

8 seriealbum

27 engelska böcker

7 svenska böcker

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen