Always have something to look forward to

Jag vet inte vad det är, men att gå in i ett nytt bokår känns verkligen som att börja ett nytt liv. Som att all tidigare läsning inte spelar någon roll. Extra mycket så i år då jag känner att jag behöver klura ut vilka slags böcker som kan ge mig de läsupplevelserna jag vill ha. 

För att hitta svaret behöver jag nog utmana mig själv ordentligt. Det kommer jag minst sagt göra redan i januari då jag ska läsa Wolf Hall tillsammans med Victoria på Vargnatts bokhylla. Boken är 790 sidor lång och planen är att läsa den under 4 veckor. Men jag har sett fram emot att läsa den länge och kompisläsning är alltid roligt så det blir säkert bra ! 

Förutom att prova på nya genrer kommer jag också behöva variera mig mycket för att hålla läslusten uppe. Så här är fem böcker jag ser extra mycket fram emot att läsa under 2022. Böcker för olika målgrupper och i olika genrer. 



Vinnarna - Hade tänkt läsa den direkt jag fick hem den men så läste jag första sidan och fick konstatera att nej, var inte mentalt redo för den just då. 
The Burning Kingdoms - Sally Green är ju som bekant en av mina favoriter men den här serien har inte varit så självklar alla gånger. Men de är underhållande och självklart vill jag läsa klart serien. Dessutom är det länge sen jag läst nån fantasy och den här borde vara ganska säker ändå. 
The Secret Life of Bees - Ett boktips av Sandra på Snowglitterbooks som jag känner att kan vara precis min typ av bok! Hon känner mig ändå väldigt bra! 
The Enchantress Returns - En till fortsättning i en serie jag har velat läsa hur länge som helst. Älskade första boken men sen har det nog bara inte blivit av. Är också väldigt sugen på nån rolig middle grade. 
Blå - En roman jag har väldigt höga förväntningar på! Dessutom fanns den med bland Annas (före detta Sagan om sagorna, de som vet vet) favoriter från 2021 och jag bruka gilla det hon gillar. 

Vilka böcker är högst upp på er TBR för året ?
Just idag iallafall, det brukar ju kunna ändra rätt så duktigt. 

Kommentarer

  1. Jag har haft världens lässvacka under 2021, så jag känner igen mig i att inte riktigt veta vad jag vill läsa längre. Hoppas att det släpper nästa år och precis som du längtar jag efter wow-böcker. Vill hitta tillbaka till fantasy igen och läsa alla de böcker som ligger och väntar. Får se hur det går. :)
    Vinnarna vill jag också läsa så klart. I övrigt får vi se. Hoppas på många böcker, men vill hellre njuta av varje sida. :D
    Gott nytt år och kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott nytt år Gabriella! Tråkigt med lässvacka, hoppas att du får ett bättre bokår i år :) och någon ny favoritbok! Vinnarna kommer säkert vara otrolig :)

      Radera
  2. Vinnarna <3 The Secret Life of Bees har jag också blivit nyfiken på tack vare Sandra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är så rädd för Vinnarna, samtidigt som jag ser fram emot den. Sandras boktips brukar vara bra! :D

      Radera
    2. Nämen jösses, vad glad jag blir av era kommentarer :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek