Treat Yo Self Challenge 2021

Ni är säkert många som vid det här laget är trötta på alla läsmål och utmaningar som är överallt på bloggar och bookstagram. Så, no hard feelings om ni har noll intresse för min lilla lista. 

Själv älskar jag känslan när jag har sammanfattat året som gått och äntligen får blicka framåt. De senaste åren har jag därför gjort en egen utmaning där jag väljer ut ca 10 punkter som jag vill pricka av under året. De ska vara enkla, roliga punkter som får mig att läsa sånt jag vet jag mår bra av. Många punkter har varit med tidigare men i år har jag försökt ta me några nya också. 





2021 ska jag unna mig att: 

  • Läsa en klassiker 
  • Avsluta en serie
  • Läs en aktuell bok
  • Läsa en läskig bok
  • Läs en bok utanför min bekvämlighetszon (t.ex. thriller/mystery, vuxenroman, historisk roman)
  • Läsa ett bibliotekslån
  • Läsa en non-fiction
  • Läsa en Own Voices bok

Ser redan fram emot alla fina läsupplevelser jag kommer få genom de här utmaningarna!  


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen