Treat Yo Self Challenge 2020 resultat

Treat Yo Self är en utmaning jag har kört med de senaste åren där jag listar några punkter som jag vill pricka av under året. Kravet är att det inte ska kännas som ett måste utan det ska mera komma av sig själv + att vissa punkter kan vara såna som gör att jag tar tid för sånt jag vet jag mår bra av. 

2020 klarade jag av att pricka av samtliga punkter på listan! Dock valde jag att stryka en av punkterna på grund av händelser som hänt under året. Punkten var Läs en HP-bok. Nej, jag kommer absolut inte sluta läsa HP men jag kommer inte heller ge mera synlighet åt J.K. Rowling här eller på instagram. Finns ingen del av mig som är okej med hennes åsikter. 


Här är resultatet från Treat Yo Self Challenge 2020 

(på vissa punkter har jag läst flera titlar men de som nämns här är de första böckerna jag läste)


  • Läs en non-fiction (Anteckningar från en ö av Tove Jansson och Tuulikki Pietilä)
  • Avsluta en bok som blev påbörjad under 2019 (The Demon World av Sally Green)
  • Lyssna på en ljudbok (The Seven Sisters av Lucinda Riley)
  • Läs en bok av en favoritförfattare (More Than This av Patrick Ness)
  • Läs en bok av en lokal författare (Strömsöborna av Rosanna Fellman)
  • Läs en läskig bok (Thornhill av Pam Smy, inte så läskig som jag hade velat när jag satte målet men den hade absolut sina stunder!)
  • Avsluta en serie (Vei vol 2, hade också här haft andra serier i tanken men fick räcka med den här denna gång)

Tack bokåret 2020, you've been so good to me! Nu ska jag knåpa ihop punkterna för 2021. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek