Månadsutmaningen - Maj


April blev ingen vidare bra läsmånad för mig. Hela månadens läsning skedde i princip under fem dagar. Det har varit mycket sjukdom och många familjeträffar av någon orsak. Ändå lyckades jag klara mina utmaningar för april, vilket jag är jätteglad över. I maj vill jag försöka prioritera läsningen mera så jag hoppas att de här målen ska öka min läslust.

Aprilresultaten:

  • Spendera en heldag till bara sånt som har med böcker och bloggen att göra och dokumentera i ett blogginlägg (det här var jättekul och inlägget hittar ni här)
  • Blogga minst en gång i veckan (klarat, totalt blev det 8 inlägg i april)
  • Lyssna på en ljudbok (lyssnade på hela The Seven Husbands of Evelyn Hugo under påsken)
Majutmaningarna:


  • Läsa ett seriealbum 
  • Läsa ut en lunchbok (har inte läst ut en lunchbok på flera månader, har påbörjat Interview With the Vampire och Odd One Out så någon av dessa vill jag läsa ut)
  • Se en filmatisering av en bok jag inte har läst (gjorde tidigare i år en liknande utmaning men då skulle jag se en filmatisering av en bok jag har läst)

Hoppas ni alla får en fin och vårig marsmånad! Här har de lovat snö till i helgen, suck. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek