Treat Yo Self Challenge 2019

Nu när vi har sammanfattat läsningen för 2018 är det dags att blicka framåt. Jag har vanligvis väldigt svårt att planera min läsning men den här utmaningen har funkat bra tidigare år så jag fortsätter med den, men med lite andra punkter.

Och som vanligt, om någon vill delta är det fritt fram att ladda ner bilden och knåpa ihop egna utmaningar. Tanken är att punkterna är såna du vill pricka av, inte känner att du måste.




2019 ska jag unna mig att:


  • Läsa en e-bok
  • Läsa en uppföljare
  • Avsluta en serie
  • Läsa en klassiker
  • Läsa en non-fiction
  • Läsa en bok av Nicholas Sparks 
  • Läsa en bok av en för mig ny författare
  • Läsa en bok av en favoritförfattare (Sally Green, Dan Brown, Fredrik Backman eller Patrick Ness t.ex.)

Mitt Goodreadsmål har jag valt att sätta på 20 böcker eftersom de böcker jag vill läsa i år är lite tjockare och "svårare" än vad jag är van vid. Såna jag helt enkelt vill att ska få ta tid. Det finns så många i hyllan som jag är sjukt sugen på att läsa. Vet inte var jag ska börja.

Bonusmål: Under 2018 köpte jag ca 40 nya böcker (alltså inte medräknat loppisköp) och av de har jag läst en tredjedel ungefär. Så därför har jag bestämt att jag ska läsa böcker jag äger sen tidigare och under 2019 får jag köpa max 10 (!) nya böcker. Wish me luck.

Vilka mål har ni satt för det kommande året ? 

Kommentarer

  1. Jag ska försöka läsa alla de där tegelstenarna som jag har skjutit på framtiden. Eller ja, kanske inte alla, men jag ska åtminstone inte avstå från dem bara för att de är tjocka. :)
    Och så ska jag köpa färre böcker, precis som du. Jag har ju redan alla jag behöver! Får se hur det går, men nu precis i början av året är man ju jätteentusiastisk inför sina nya mål.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner också för att läsa tjockare böcker i år. Har flera år läst många tunnare bara för att antalet lästa böcker ska se bättre ut. Jaa, nu i början av året känner man ju att man klarar allt för att det är så roligt med en nystart. Men lycka till med dina mål, hoppas intresset håller i sig hela året :D gott nytt år på dig! Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek