Tankeregn - Enda vägen



  • Enda vägen är ett bra och tillfredsställande slut på en fantastisk trilogi. Slutet är lagom dramatiskt för min smak. Och ändå så där lagom öppet så fantasin får spinna vidare på ett par saker. 
  • Många nya karaktärer dyker upp. Vissa har jag lite svårt att skilja på ibland medans andra blev storfavoriter direkt, t.ex. Moog. 
  • Har alltid tyckt att serien varit smart och jag har gillat när de hittar grejer från det förflutna. Och ännu mer av det får vi se här. De hittar böcker, videoklipp och bilder på hur livet var "förr", alltså mer eller mindre vår egen nutid. Det har varit nåt jag tyckt mycket om från allra första början.
  • Att en trilogi håller lika hög kvalité från första till sista sidan är riktigt imponerande och enligt mina erfarenheter väldigt ovanligt. Systemet-trilogin har varit perfekt för mig. Korta kapitel, inte för långa "krigsscener" eller naturbeskrivningar, fina vänskapsrelationer och ett högt tempo som får varvas ner med nägra fina middagsscener vänner emellan. Har bara bra saker att säga om Anna Jakobsson Lunds trilogi. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen