Tankeregn - Markus av Trolyrien



Allt du behöver veta: Markus ligger i en sjukhussäng med bruten arm och gipsat ben och vill göra allt annat än att ligga hjälplös och vänta. Be careful what you wish for, för bara några ögonblick senare är Markus en prins som springer genom skogar och palats med fingrarna hårt kring svärdet.

Flum: En återkommande känsla under läsningen av denna bok var nog att jag inte tillhörde målgruppen riktigt. Språket blir lite väl enkelt för mig och handlingen känns klyschig även om det inte alltid är förutsägbart. Vilket är synd för jag ser framför mig en 13 åring som läser och fängslas av konversationer och cliff hangers. För det är ju då boken är som bäst. Markus av Trolyrien är spännande och därför snabbläst, vilket var ett stort plus för mig. Och boken har en karta.

Ord att minnas: Hoppas att jag vaknar snart. Och att mamma och pappa är där när jag vaknar. Med kakor. 

Tankar boken väckte hos mig: Markus av Trolyrien gav mig tyvärr inte så mycket djupa tankar just pga att den riktar sig till yngre läsare. Men det var roligt med lite varierande läsning och visst känns det lite som att man får en del av barndomen tillbaka när man läser en sån här bok. Tror verkligen att läsare i rätt ålder kan gilla prins Markus.

Recensionsexemplar av författaren, Tack Joseph A. Davis !



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek