Böcker jag vill läsa innan året är slut

2017 har varit mitt sämsta bokår på väldigt länge. De böcker jag har läst har inte varit några fullpoängare vilket har resulterat i att lusten försvunnit. Men hösten för alltid med sig många fina saker för mig. Bland annat ökad läslust. Så jag kommer köra en riktig slutspurt resten av året och verkligen prioritera läsningen som jag vet att jag mår så bra av.

Här är 6 böcker jag vill hinna läsa innan året är slut. 



  • Telgemeiers seriealbum Sisters och Smile köpte jag för ett par veckor sen efter att ha läst Ghosts av samma författare. De ska ju vara snabblästa. 
  • Vi mot er ser jag så mycket fram emot att jag går sönder. Men jag har ett par andra böcker på hälft at the moment så den får vänta ett tag ännu. 
  • Ett mål i år för mig är att läsa en bok av en finländsk författare och efter att ha hittat Natten är ännu ung av Lars Sund på loppis förra veckan stod det klart att det är den boken jag kommer läsa i år för att fira att Finland fyller 100 år. 
  • Det är över 2 år sen jag läste andra HP-boken och eftersom Fången från Azkaban är min favorit i serien förstår jag inte varför jag inte läste den direkt efter andra boken. Kanske blir den årets "julbok". 
  • Saker ingen ser är en av årets mest efterlängtade böcker för mig och under bröllopsresan började jag på med den så den kommer jag läsa ut nu i september. 
Hur har ert bokår varit hittills ? Och vilka böcker vill ni hinna få med i statistiken för 2017 ? 

Kommentarer

  1. Åh, Fången från Azkaban är min favorit bland Harry Potter-böckerna också! Älskar professor Lupin! :) Jag läste om andra boken i somras så jag har också trean på tur, när det nu blir.
    Mitt läsår började bättre än någonsin men har sakta blivit sämre. Jag hoppas på nytändning i höst och har en liten lista med böcker som jag vill hinna med, däribland Vi mot er. Får se hur det går!
    Ha det bra! Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa den är så bra ! Synd att läsflytet inte hållit i sig hela året, hoppas också det blir bättre för dig i höst :) Vi mot er är säkert helt fantastisk :D trevlig söndag, kraam !

      Radera
  2. Mitt läsår första halvan var väl sådär, jag läste bra böcker men inte lika mycket som vanligt, men det var mer på grund av livet utanför böckerna än böckerna. Nu senaste månaderna har jag kommit igång ordentligt som vanligt igen och är tillbaka i bokvärlden och det känns så bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa det blir ju lite av en ond cirkel. Så bra att du hittat tillbaka :)

      Radera
  3. Skall läsa om Harry Potter och fången från Azkaban som illustrerad version, den kommer ut i oktober :) Warcross av Marie Lu och Uncommon type av Tom Hanks är två böcker jag definitivt kommer läsa under hösten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa det är ju sant att den kommer i höst! Hoppas du får en bra bokhöst :D

      Radera
  4. Vi mot er vill jag också väldigt gärna komma till i höst. <3 Har några jag vill avsluta innan det bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde jag hade svarat på din kommentar tidigare, ursäkta att det dröjt. Läste just ut en bok och tänker imorgon börja med Vi mot er ! Ser så fram emot den ! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek