Jojo Moyes Livet efter dig blev film

Eftersom det här inlägget är nåt som har intresserat väldigt, väldigt många läsare tänkte jag att jag skulle skriva ner lite tankar nu när jag äntligen sett filmen.

Jag har undvikit att se filmen ett tag nu måste jag erkänna. Jag visste redan när jag skrev det tidigare inlägget att jag inte skulle se filmen på bio eller på någon tjejkväll. Och så här i efterhand var det nog ett smart val. För igår såg jag filmen i ett tomt hus, inlåst på mitt rum med täckta fönster.

Det hela börjar som en enda stor besvikelse. Emilia Clarke gör mig besviken, är inte så trovärdig som jag vill att hon ska vara. Och Sam Claflins ''deppade Will'' får mig nästan att inte se färdigt filmen.

Tack och lov att jag fortsatte titta.

Efter ett tag förstår jag Emilias karaktär och blir förälskad. Och när Sam får spela en lycklig Will känns allt mitt i prick! De är perfekta i sina roller. Redan efter 1/3 av filmen gråter jag som ett barn bara för att jag vet hur allt kommer sluta. Mitt hjärta är krossat även genom de lyckliga delarna. Slutet var precis som jag föreställt mig det.

Och hey, Matthew Lewis var ju en trevlig överraskning. Jag visste inte han skulle vara med och även om han var väldigt långt ifrån vad jag sett framför mig när jag läste boken passade han väldigt bra i rollen som pojkvännen Patrick.

Så all in all.. Me Before You fick ingen bra start och det tog ett tag innan jag ens gillade filmen. Men visst älskade jag den till slut. Bröllopet var skitsnyggt, Lous spydiga kommentar åt receptionisten i restaurangen var SÅ bra och regnscenen var allt jag hade drömt om och mer! En riktigt rättvis filmatisering av Moyes fina bok.

Någon annan som gömde sig från världen och såg Livet efter dig ? 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek