Tankeregn - Half Lost



STOR SPOILERVARNING I DENNA RECENSION! Läs inte om du tänkt läsa serien eller ännu inte läst den sista boken. 

Allt du behöver veta 

I den här avslutande delen av Half Bad trilogin får vi följa Nathan och de andra allierade på vägen mot slutet. Nathan är jagad igen. Och han söker Annalise. Igen. Men ändå är inget sig likt. Half Lost handlar om kärlek, vänskap och rättvisa.

Flum 

SPOILERS ALL THE WAY:  

Ingen har väl missat att det här är min absoluta favoritserie någonsin. Även denna sista del är riktigt bra. Nesbitt växte i mina ögon i den här boken och han får mig att skratta genom många hemska stunder. Celia är en perfekt ledarfigur och relationen mellan henne och Nathan blir bara starkare för varje stund de spenderar tillsammans. Karaktärerna, konversationerna och relationerna är absolut den här seriens starkaste sidor.

Slutet är ju hemskt underhållande måste jag säga och jag gillade det väldigt mycket. Ända tills mitt hjärta gick i tusen bitar. Fyra freaking gånger dessutom. Först stänger Gabriel sina ögon och jag sörjer. Låser in mig på rummet så ingen kan störa. Sen badar Nathan och Gabriel tillsammans, skrattar och mår bra. Lyckan sprider sig i varenda millimeter i min kropp. Jag gråter glädjetårar. Sen är han borta för alltid. Chocken att behöva gå igenom sorgen en gång till trycker på bröstet. Och så det vackra avslutet när de äntligen får vara tillsammans ändå. Det värkte i hjärtat av sorg och sved i ögonen efter alla tårar. Men underhållande absolut. Hon kan, Sally Green.

Ord att minnas 

Wounded, not lost.

Tankar boken väckte hos mig 

Jag är bara kär hela boken igenom. I Gabriel, i läsandet, i upplevelsen. Vad mer kan man säga när man älskar en serie och den sen plötsligt tar slut. Välkomnar book-hangovern.

 *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *

Jag tycker det är så svårt att ge betyg åt en tredje bok i en trilogi eftersom det är två tidigare böcker som byggt upp till den sista delen. Det känns orättvist att gilla den mer än t.ex. den första som bara har sig själv att gå på. Jag känner ju redan karaktärerna vid det här laget, och älskar dem, och alla termer är bekanta från tidigare. Därför kommer Half Lost få 4/5 i betyg som de tidigare två böckerna också fått.




Half Bad trilogins betyg i sin helhet: 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen