LET THERE BE RAIN


Min mys/bok/flum-blogg heter som den heter av en orsak. ÄLSKAR regnet. det e absolut mitt favoritväder. man kan sitta inne hela dagen utan att ha dåligt samvete, det e det ultimata mysvädret. ljudet e så avslappnande. plus att efter en ordentlig regnskur luktar det så gott överallt. 

och kolla på det här. här är vädret för 6 dagar framåt där jag bor. visserligen ser det ut som endast duggregn men hjälp va skönt att få bort den här hettan som vi haft de senaste veckorna. 


dessutom har jag investerat i en regnjacka. tänkte att en pluviophile som jag måste nog äga en riktigt fin och bra en. hittade en perfekt didrikssons regnjacka på rea för en månad sen och kunde inte låta bli ! den är mer än vad jag vågat drömma om ! 


för att avsluta detta inlägg ska jag lista mina all time favourite regnlåtar. de här är nu vad jag kommer på så här på rak arm, kanske några mycket viktiga lämnar bort. några klassiker, några nya, lite svenskt, uptempo och lugnt. det får ju inte bli för ledsamt. alla kanske int handlar om regn men jaa ni fattar. lyssna och försök se de ja ser 
i regnet

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen