Var det bättre förr?

Jag saknar bokbloggandet. Att prata boknyheter, skriva längre recensioner och göra boktaggar. Saknar också att varje kväll gå igenom listan med bloggar jag följer och läsa era inlägg. 

Idag finns inte nära på lika många aktiva bokbloggar som det gjorde för 4, 5 år sen, bokbloggsvärlden är nu istället bookstagram. Instagram har sin charm kan jag absolut hålla med om. Alla konton är samlade på ett ställe, man kan smidigt hitta nya konton eller specifika boktips genom hashtaggar och man får uttrycka sin kreativitet på ett enkelt och snabbt sätt. Med betoning på enkelt och snabbt. Vi har inte tid att varken läsa eller skriva längre texter mer. Men visst, allt har sin tid osv. Det bara slog mig ikväll att jag saknar gemenskapen vi hade här innan instagram. Och mest av allt, stunderna jag hade för mig själv medan jag skrev mina inlägg. 

Så jag tänker försöka hitta tillbaka hit under hösten. Kanske börja med recensioner och några taggar för att få in nån slags rutin. Förhoppningsvis finns det nån annan också som saknar bokbloggarna och vill läsa vad jag har att säga. 

Har du en bokblogg som uppdateras mer eller mindre regelbundet? Eller har du några tips på andra bloggar? Kommentera gärna så jag vet vilka bloggar som fortfarande är aktiva. 






Kommentarer

  1. Jaaa känner helt igen mig i de här tankarna! Har själv aldrig riktigt hittat rätt på bookstagram, då jag hellre satsar på text än bild, men bloggen har också blivit mindre uppdaterad - absolut delvis pga att det inte är så många som hänger på bloggar längre, eller kommenterar eller så. Men också pga ~livet~ heh. Hoppas du börjar blogga mer i höst! Jag kommer åtminstone läsa ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är det så att även om man bloggar mycket för sin egen skull så är det ju kul när andra kommenterar så man får bolla tankar osv. Så när det minskar eller t.o.m faller helt bort så är det ju förståeligt att peppen att blogga också minskar. Men vad kul att du fortfarande hittade hit, nu blir jag taggad att verkligen komma igång igen :)

      Radera
  2. Jag håller med! Älskar att bokblogga och tycker det finns en annan charm med bloggformatet. Jag bokbloggar fortfarande regelbundet och ser fram emot att läsa dina inlägg framöver!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! :) kul att du fortfarande är aktiv! Ska lägga upp din blogg på läslistan! Tack för pepp Agnes!

      Radera
  3. Jag håller fortfarande på med bloggen :) Tycker det är mycket enklare att skriva recensioner på datorn istället för på Instagram på mobilen. Och läser hellre längre texter på bloggar också, det flyter på bättre än på Instagram helt enkelt. Jag ser fram emot att läsa dina inlägg! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med dig! Långa texter passar bättre i bloggformat :) tack för dina fina ord <3

      Radera
  4. YES jag har alltid varit #1 fan av din blogg så är så glad att du vill skriva mer :)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åå sandra vad snällt! Ska bli roligt att komma igång igen! :D

      Radera
  5. Jag bloggar ännu, och gillar bloggar bäst, har inte alls fastnat för Instagram, men ändå är jag så sen med att kommentera på det här inlägget, men det är för att jag har kommit bort från att läsa bloggar, så mycket som jag skulle vilja, men sen har jag alltid gillat din blogg och fick inspiration att läsa bloggar just nu, och då började jag med din blogg, och kom till detta inlägg och bara kände att jag måste kommentera, även om just kommentera är något jag gör sällan, just för jag aldrig kommer på vad jag ska skriva, men just detta inlägg kände som ett jag bara måste kommentera på.
    Sen ska jag säga det som drog bort mig för att läsa bloggar var Booktube, som jag kan fastna i, däremot har jag ju själv ändå fortsatt blogga på min blogg, även om det har varit lite trögt de senaste månaderna då jag kom ifrån läsandet och inte hade lika mycket att bokblogga om, såg dock en del film och TV-serier istället så det blev det jag bloggade om.
    Nu blev denna kommentar lika långt som ett blogginlägg ;)

    SvaraRadera
  6. Men vad fint att höra att du tänkte på mig! Vad glad jag blir. Hoppas ha mycket blogglust under hösten så att jag kommer in i rutinerna igen här. Och kul att du fortfarande bloggar, ska lägga upp din blogg på min nya, uppdaterade lista på bloggar att läsa :) tack för att du tog dig tid att kommentera!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek