The Cookie Books Tag

Jag blev taggad av Victoria  att göra utmaningen The Cookie Books och hade faktiskt tänkt göra den som en videoblogg. Jag kom så långt att jag till och med spelade in den men när jag sen skulle titta igenom filmen och redigera så funkade ingenting. Det gick inte att spela upp videon varken direkt i kameran eller i datorn. Suck. Så nu kommer mina svar som vanligt inlägg istället. Tack för utmaningen, det är alltid så roligt att titta igenom hyllorna och söka passande böcker.


THE COOKIE BOOKS
The Rules
Other than linking to the person who tagged you (or where you just happened to stumble over the tag), it would be splendid if there is a link back to the original tag post.
Pick a book that corresponds to the cookie’s ‘theme’.
Have fun!
Tag 1-3 people.

Chocolate Chip: A classic book that you love or really enjoyed

I början av året läste jag To Kill a Mockingbird av Harper Lee och gillade den jättemycket! Den är fortfarande en av de mest minnesvärda böckerna jag har läst iår.

Thin Mints: A fandom that you really want to ‘join’ AND/OR a hyped-up book you want to read

En bok jag har hört jättemycket gott om är Boktjuven av Markus Zusak, så det är en hypad bok jag skulle vilja läsa. Kanske under 2019.

Shortbread: An author you can’t get enough of

Sally Green! Blev så glad när hennes nyaste bok The Smoke Thieves var så bra! Hade inte vågat hoppas på att jag skulle gilla den så mycket efter att ha älskat Half Bad serien.

Samoas/ Caramel DeLites: An emotional rollercoaster

Saga vol 7 var väldigt känslosam och det var jag inte alls beredd på. Samtidigt som serien alltid är spännande, rolig och annorlunda.

Oreos: A book whose cover was better than the story OR vice versa, where the story was better than its cover

Nicholas Sparks var min absoluta favoritförfattare när jag var yngre (och säkert fortfarande, men det är många år sen jag läst nåt av honom nu) men hans omslag är ju verkligen inget som skulle locka mig om inte jag kände till honom sen tidigare. Safe Haven är en av mina favoriter av honom, men även här är omslaget fult med det obligatoriska paret som halvkysser varann vid en vacker solnedgång. Hans böcker skulle gärna få se ut som t.ex. Lucy Dillons eller Jojo Moyes böcker istället.

Tagalongs/Peanut Butter Patties: A book that wasn’t what you expected

Drunkna inte i dina känslor av Maggan Hägglund och Doris Dahlin blev en stor besvikelse. Boken kom inte med något som jag inte redan visste om högkänslighet, men då är jag också rätt så insatt eftersom jag har läst mycket om ämnet tidigare. Men nej, inte så bra som jag hade hoppats.

Snickerdoodles: A book you may never stop rereading/loving

Jag läser inte om böcker alls eftersom jag är så långsam och har så mycket jag vill läsa för första gången. Men en bok som jag vill läsa om någon gång i framtiden är Extremely Loud and Incredibly Close av Jonathan Safran Foer. Min favorit som många av er nog vet.

Cookie dough: A book that you are waiting for to be released

Fuskar lite och svarar Patrick Ness senaste bok And the Ocean Was Our Sky. Den har redan släppts i september men jag har inte köpt den ännu och har väntat på den hela året. Ska betälla den i samband med min julbeställning i november!

Jag har lite dålig koll på vem som inte har gjort den här taggen ännu men ifall Elvira inte har gjort den tidigare utmanar jag dig!

Kommentarer

  1. Kul att du svarade :D. Boktjuven gillar jag väldigt mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas så att jag får lust för den snart, tror att jag kan gilla den jättemycket också :)

      Radera
  2. Otroligt roligt att det står att Haggan Hägglund har skrivit Drunkna inte i dina känslor. :) Var tvungen att kolla om det stämde. Men om du inte gillade boken så var det ju rätt passande.
    Jag tyckte också att Boktjuven var jättebra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså hahaha! Så illa tyckte jag nog inte boken var. Vilken miss, haha måste ändra det direkt :D

      Radera
  3. Tack för taggningen!! Gjorde den nu, så mysigt med kextema :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek